Transdev Sverige söker en kategoriledare som ska leda inköpsarbetet inom...

Transdev Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm, Täby, Upplands Väsby, Vallentuna, Sigtuna eller i hela Sverige

Transdev befinner sig på en spännande omställningsresa där vi som bolag går ifrån traditionella drivmedel till mer och mer elektrifiera vår kollektivtrafik. Detta sker både på land och till sjöss och det är vår inköpsfunktion som söker en person som vill ska leda detta viktiga område i rollen som Kategoriledare - Drivmedel.

Om Transdev

Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Inom Transdev Sverige ryms även andra enheter såsom Snälltåget, Bussakuten, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget.

På Transdev arbetar vi med hållbar utveckling som ska tillfredsställa dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter till att tillfredsställa sina behov. Detta bygger på tre aspekter; lönsamhet, miljö och social hållbarhet, som ska finnas med som en natur del i vår verksamhet.

Transdev är ett bolag som satsar på sina medarbetare och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt.

Transdev Sverige (https://app.teamtailor.com/companies/6IVEZ5rau9c/jobs/2984097/edit/www.transdev.se) med drygt 6 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi fler än 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 19 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion

Om rollen

Som Kategoriledare - Drivmedel, erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter i form av eget ansvar för utpekade inköpskategorier där elektrifieringen är ett bärande inslag. Du säkerställer relationen till diverse leverantörer och säkerställer avtal för att driva utvecklingen framåt. Du kommer att leda och utveckla detta område i nära samarbete med vår innovationsavdelning samt affärsverksamhet.

Vi söker dig som jobbat inom drivmedelsområdet med stort fokus på elektrifiering och vill ta nästa steg i din karriär för att skapa värde och ta ett större ansvar inom detta viktiga område. Detta genom att bidra med ett kommersiellt sinne, hållbarhet och nytänkande för att stärka upp och utveckla vår centrala och företagsövergripande inköpsorganisation som idag består av totalt 14 medarbetare.

Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma och rapporterar till Transdevs CPO och Inköpschef Christer Widoff.

På Transdev har vi en hybrid arbetsplats vilket innebär att du del av din arbetstid kan ske på kontoret, samt möjlighet att delvis arbeta på distans.

Publiceringsdatum
2023-09-01

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du ansvar för bland annat:

• Utföra kostnadsanalys och benchmarking och vägleda affärsverksamheten

• Analysera, driva och hantera strategiskt inköp genom RFI/RFP/RFQ-processer

• Driva och hantera strategiska leverantörsrelationer

• Skapa förutsättningar för vårt operativa inköp inom affärsområdena genom att arbeta med processförbättring och implementering av strategiska avtal

• Leda tvärfunktionella projekt och hantera relationer med key stakeholders och leverantörer

• Ansvara för förhandlingar med leverantörer och uppföljning av avtal och leveranser

• Mät och övervaka prestanda inom din/dina kategorier

Vem är du?

För att vara aktuell för rollen söker vi dig som;

• har en utbildning från teknisk högskola/universitet inom något av områdena: Elektronik, Inköp, Ekonomi eller Teknik.

• har några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom en större organisation och har erfarenhet att driva och leda, upphandlingar och förhandlingar samt en gedigen erfarenhet att projektleda tvärfunktionella team.

Det är meriterande om du har erfarenhet av elektrifiering och/eller elmarknaden men välkomnar sökande som vill bidra med erfarenheter av inköpsarbetet från andra branscher.

Du behärskar MS Office och är en van användare av Excel. Erfarenhet från inköpssystem är meriterande.

Dina egenskaper

Du är självgående och trivs i en roll där du bidrar till verksamheten genom att visa det värde som inköpsorganisationen tillför i projekt och i samarbete med våra olika affärsområden. Du är prestigelös och har stor förmåga att utifrån givna krav och tydliga personliga målsättningar självständigt planera, prioritera och organisera arbetet. Du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska samt engelska. Du kan snabbt sätta dig in i och hantera olika komplexa frågeställningar och utmaningar. Kommunikationsförmåga och analytiskt sinne är viktiga egenskaper för jobbet och resor inom Sverige förekommer.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar "Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret samt flera andra trivselaktiviteter.

Du kommer vara placerad på Transdevs huvudkontor i Bromma och det kommer att ingå resor både inom Sverige såväl som utomlands. Du erbjuds en hybrid arbetsplats, vilket innebär att du kan fördela din arbetstid att arbeta på kontoret med att arbeta på distans.

Mer om tjänsten och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap krävs.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryterande chef, Christer Widoff christer.widoff@transdev.se och om processen rekryteringsansvarig Sabina Sjögren, sabina.sjogren@transdev.se, 076 131 4458.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391), https://www.transdev.se/

Arbetsplats
Transdev

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Transdev Sverige AB varit leverantör

Jobbnummer
8079683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transdev Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transdev Sverige AB: