Transaction Specialist

Benify AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Benify AB i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

På Benify hjälper vi företag runt om i världen att bli bättre arbetsgivare genom att attrahera, belöna och stärka relationen med sina anställda. Sedan 2004 har vi som ett snabbt växande HR-tech företag, revolutionerat branschen och sättet att arbeta med förmåner och förbättra kommunikationen med medarbetarna. Vår vision är en värld där varje anställd känner till sitt verkliga värde. Vårt uppdrag är att leverera teknik som hjälper bra arbetsgivare att bli exceptionella sådana. Idag är vi ca 550 Benifyers i sex olika länder.

Genom vår skräddarsydda portal kan arbetsgivare runt om i världen bland annat förbättra kommunikation med sina anställda, förbättra sina förmånserbjudanden och introducera nya medarbetare på ett mer effektivt och digitalt sätt. Hos oss får du chansen att påverka inte bara en organisations interna arbete utan även medarbetarnas välmående och relationen till deras arbetsgivare.

Rollen som Transaction Specialist
Som Transaction Specialist på Benify blir du en del av Operations och kommer ingå i ett sammansvetsat team om åtta medarbetare. Tillsammans arbetar ni med några av Benifys kärnleveranser, där du kommer bli experten på förmånstransaktionsflödet. Dina dagar kommer bestå av varierande och stimulerande uppgifter där du kommer arbeta nära många av Benifys olika funktioner, med professionella och hjälpsamma kollegor som bollplank och stöd. Du kommer arbeta både med schemalagda uppgifter samt delta i och driva förbättringar och kvalitetsprojekt.

I den här rollen kommer du även arbeta med:

• Administration av transaktionsflödet för nordiska och internationella kunder

• Analysera och hantera transaktionsfiler och system inklusive felsökning och kvalitetskontroller

• Supporta våra kunder, leverantörer och kollegor i transaktionsfrågor, avstämningar och utbildningar

• Delta i projekt och driva förbättringar och effektiviseringar.

Har vi dig på kroken än? Bra, det här är vad vi letar efter!
Vi söker dig som har en "can do"- attityd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter efter behov och att ständigt jobba mot deadlines. Du är utåtriktad och villig att lära dig, samtidigt som du är självgående och kan arbeta proaktivt. Tjänsten innehar flertalet administrativa uppgifter samt manuella processer av varierande slag, varför vi ser att du är prestigelös och lägger minst lika stor vikt vid att utföra även de minsta uppgifter löpande. Dina arbetsuppgifter genomför du noggrant, men du är också lyhörd för när du behöver skifta fokus för att lösa en uppgift som är mer brådskande. Vi är en koncern på "tillväxtresa", där vardagen är föränderlig, så du trivs med att hela tiden utveckla och effektivisera rutiner och processer. I denna del av ditt arbete är det viktigt att du har ett stort systemintresse. Du har också god social kompetens och uppskattar kontakten med leverantörer såväl som kollegor, då du har många kontaktytor av olika slag och i olika syften. Du är en härlig kollega som trivs i ett team och sprider positiv energi med en lösningsorienterad attityd oavsett arbetsuppgift.

Vi ser också att du har:

• 2-3 års erfarenhet av en administrativ back-office roll med kundfokus, såsom administratör, orderadministratör, löneadministratör, teknisk support eller liknande

• Flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt

• Mycket goda systemkunskaper i MS Office.

Det är även meriterande om du har mycket goda kunskaper i Excel, där du arbetat med formler, filtrering och Pivot. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med försäkringar, bilar, hanterat stora mängder data och tidigare drivit förbättringsprojekt ser vi det som ett plus!

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss på Benify får du möjligheten att arbeta i en organisation där alla bidrar till vår framgång, hjälper varandra på vägen och har roligt under tiden. Vi vet att det är våra anställda som gör Benify framgångsrikt och som får oss att utvecklas framåt - vi välkomnar inte bara dina idéer, vi uppmuntrar dem. Hos oss arbetar vi med stor passion och lyckas tillsammans! Utöver det erbjuder vi;

• Kollektivavtal

• Generöst friskvårdsbidrag

• 30 semesterdagar

• ITP1 Pension och Lifeplan - ett pensionsverktyg som genom personlig rådgivning optimerar ditt pensionssparande

• Garanterad work-life balance med en hybrid arbetsmodell

• Årlig konferens

• En hel del sociala event och aktiviteter på våra kontor

• Interna karriärmöjligheter.

• Start: Så snart vi hittar vår perfekta match!

• Omfattning: Heltid 100%, tillsvidare.

Praktisk information
Placering: Stockholm. Vi erbjuder en stor flexibilitet till hybridarbete, men ses på kontoret i närheten av Hötorget på veckobasis.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Benify AB (org.nr 556595-0317), https://www.benify.com

Arbetsplats
Benify

Kontakt
Jakob Wallöf
jakob.wallof@benify.com

Jobbnummer
8072776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Benify AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Benify AB: