Transaction Analyst

Benify / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Benify i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Är du en noggrann och energisk ekonom i början av din karriär som tycker det är viktigt att ha kul på jobbet och som lockas av internationella karriärmöjligheter? Älskar du dessutom kundkontakt och kittlas av tanken att få utmana befintliga strukturer för att driva igenom förändring? Vill du jobba på ett företag som nyligen utsetts till en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser? Svarat ja på samtliga av ovanstående frågor? Sök tjänsten som Transaction Analyst på Benify idag!

OM TJÄNSTEN
Som Transaction Analyst kommer du att arbeta med att säkerställa ekonomiska underlag och att nödvändiga processer finns på plats. Du kommer att ha nära kundkontakt och ge löpande kundkonsultation gällande ekonomiska flöden, lönetransaktioner och systemkopplingar, både i nya lanseringsprojekt och hos befintliga kunder. Tillsammans med dina kollegor ser du till att Benify kan leverera korrekta ekonomiska underlag till rätt person i rätt tid och får marknadens nöjdaste kunder. Detta är en bred roll där du kommer lära dig stora delar av hela det ekonomiska flödet och därigenom få ett brett perspektiv på vår organisation.

Alla vi medarbetare på Benify bryr oss om våra kunder och den tjänst vi levererar. Därför finns ett stort utvecklingsfokus och du kommer få möjlighet att arbeta med förbättringsprojekt och vara med i vidareutvecklingen av system och processer.

Exempel på vanliga arbetsuppgifter är att:

• Upprätta och utveckla effektiva processer.
• Arbeta med interna förändringsprojekt.
• Arbeta nära Projektledare vid lanseringsprojekt och i avstämningsmöten med kunder, där du ansvarar för de ekonomiska delarna.
• Bygga långsiktiga kundrelationer och ge konsultation inom lön- och redovisningsfrågor.
• Säkerställa att uppsättningar och kopplingar som genererar ekonomiska konsekvenser i förmånssystemet är korrekta.
• Stöd i kontroll och rapport av lönetransaktioner till våra kunder.

VEM ÄR DU?
Vi ser att du som söker har en bakgrund inom ekonomi, är i början av din karriär och trivs i en arbetsmiljö där det finns utrymme för utveckling och ansvar.

Vi ser att du som söker:

• Har studerat företagsekonomi och har minst en kandidatexamen inom redovisning, finansiering eller ekonomistyrning. Kurser i beskattningsrätt eller andra kunskaper inom området beskattning är meriterande men inget krav.
• Har cirka 1-2 års arbetslivserfarenhet efter examen där du antingen under eller efter dina studier har arbetat med redovisning. Det är meriterande om du tidigare arbetat som ekonomi/redovisningsassistent och fått god förståelse för redovisningsprinciperna.
• Tidigare erfarenhet av en kundorienterad roll och trivs med kundkontakt.
• Har ett tekniskt intresse eftersom vi dagligen arbetar i komplexa system.
• Har flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Som person är du glad, positiv och har alltid kunden i fokus. Hos oss kommer du att kunna utvecklas och växa i din roll om du visar framfötterna. För att lyckas behöver du vara strukturerad i ditt arbetssätt, ha en hög energinivå och en stark kvalitetsmedvetenhet. Vidare ser vi att du är noggrann och lösningsorienterad eftersom arbetsuppgifterna ställer höga krav på att rapporter och andra underlag blir korrekta samtidigt som det kan dyka upp hinder på vägen som behöver lösas. På Benify kavlar vi upp ärmarna när trycket ökar och gillar det. För att du ska trivas hos oss räknar vi med att du känner detsamma.

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Plats: Östermalm, Stockholm
Sista ansökningsdatum: 30 april
Kontaktperson: Hannah Steele, Talent Acquisition Specialist (hannah.steele@benify.com)

ANSÖKAN
Låter detta intressant? Vänligen klicka på "Ansök" för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

OM BENIFY
Benify är Europas snabbast växande HR-Tech bolag. Vi erbjuder en unik produkt som gör organisationer till bättre arbetsgivare. Vi hjälper våra kunder över hela världen med den aktuella utmaningen att bli attraktivare arbetsgivare och i dagsläget används vår produkt av drygt 1 400 000 medarbetare på över 1500 bolag.

I dag är vi ca 350 extraordinära kollegor placerade på 9 kontor runt om i Europa. Vår främsta fokus nu är fortsatt tillväxt och att bli en global spelare inom området Employer Branding och Compensation & Benefits. Benify blev nyligen utsedda till en av Sveriges tio bästa arbetsplatser av Great Place To Work.

Vill du få en inblick i hur det är att jobba hos oss? Följ Benify på Instagram och Facebook!

Sökord: controller, business controller, financial controller, sales controller, transaction controller, junior controller & transaction

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2019-04-01

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Benify

Adress
Benify
Banérgatan 16
11523 Stockholm

Kontorsadress
Banérgatan 16

Jobbnummer
4704510

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Benify

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Benify: