Trainee Researcher/HR assistent

Addima AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Addima AB i Stockholm, Sundbyberg, Västerås, Linköping, Nacka eller i hela Sverige

Addima söker en trainee researcher/HR assistent med möjlighet att utvecklas i ett ungt, spännande och entreprenörsdrivet företag.

Publiceringsdatum
2016-05-06

Om företaget
Addima grundades 2012 och är ett ungt entreprenörsdrivet privatägt svenskt företag. Vi jobbar med alltifrån små till stora privata bolag samt även inom offentlig sektor.
Addima utvecklar det moderna samhällets tjänster, produkter och affärsmodeller genom att tillhandahållakonsulter, utbildning och outsourcing-lösningar inomverksamhetsutveckling, projektledning, inköp och hantering av värdekedjor.
Vår affärsidé är att skapa förmåga och framgång för våra kunder. Detta sker utifrån beprövad metodik, innovativa verktyg samt kundunik anpassning.
Läs mer om oss på www.addima.se

Dina arbetsuppgifter
Som researcher/HR assistent kommer du att ha ett självständigt arbete samtidigt som du är ett dagligt stöd till företagets rekryterings och säljprocess. Du arbetar uppsökande och relationsbyggande med att hitta och attrahera marknadens mest eftertraktade individer.
Arbetet hanteras med telefon och dator som verktyg och det kräver engagemang, tid och tålamod och där du kommer att få en unik insyn och möjlighet att bygga relationer inom många spännande branscher och kompetensområden.
Du kommer arbeta med kravprofilering, kartlägga marknaden för specifika uppdrag för att identifiera och hitta intressanta kandidater, ta första kontakt med potentiella kandidater och genom telefonintervjuer göra ett första urval.
Rekryteringsadministration såsom att hantera inkommande CV:n, boka in kandidater på djupintervju, tacka nej till kandidater som inte uppfyller kraven samt att stötta våra samarbetspartners i deras dagliga arbete ingår också.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kravprofilering
• Search
• Urval
• CV bearbetning
• Underhåll av databaser
• Koordinering internt och externt med kandidater och partners
• Utveckling av introduktionsprogram och utbildningar
• Utveckla befintliga såväl som nya processer och policys för rekrytering, personal- ocharbetsmiljöfrågor
• Employer Branding, framförallt via sociala medier

Kvalifikationer
Vi söker dig som är personalvetare/researcher eller motsvarande och som är i precis i början av din karriär
eller i slutskedet av din utbildning. Har du erfarenhet av liknande arbete sen tidigare, eller vana av kontakter via telefon i någon form, är det meriterande men din personlighet är viktigast för oss. Du behöver vara en duktig relationsbyggare och orädd för att ta kontakt med människor via telefon. Du trivs med att jobba i ett
högt tempo och drivs av att jobba mot uppsatta mål.

Du bör ha en mycket god administrativ förmåga och kompetens inom IT området (MS Office, sociala medier, samt arbete i molnlösningar). Grundläggande för att du ska trivas hos oss är ditt intresse för människor och rekrytering samt att du har förmågan att bjuda på dig själv och bidra till en god stämning inom företaget och gentemot våra partners och kunder.

Dina personliga egenskaper
De personliga egenskaperna är mycket viktiga och vi sätter högt värde på social kompetens, samarbetsförmåga, flexibilitet, servicevilja. Som person är du allmänt positiv och har en stor vilja att lära nytt. Vidare är du en person med höga kvalitetskrav och god förmåga att självständigt organisera och prioritera
ditt arbete. Du är en kreativ och handlingskraftig problemlösare som inte är rädd för att ta egna beslut och kommer gärna med egna initiativ och förslag.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en ny utvecklande tjänst i ett familjärt företag med höga ambitioner och för rätt person finns stora möjligheter att med tiden vidareutveckla tjänstens innehåll.
I moderna lokaler i ett av Stockholms mest expansiva lägen i Kista erbjuder vi en kreativ och lugn miljö som
även inbjuder till en trevlig och stimulerande arbetsmiljö.
Du erbjuds möjligheten att lära dig rekrytering från grunden och att få möjlighet att utvecklas i ett ungt, spännande och entreprenörsdrivet företag.

Anställningsform
Vi tillämpar timanställning med möjlighet till heltid.

Så ansöker du
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa under kontorstid av Magnus Öberg direkt-telefon 070-656 18 35
alt via växel telefon 08-751 06 30
Mejla ansökan till jobb@addima.se Ange "JobId: 217" i ditt mail som ämne/subject.

Ansökan skall innehålla:
• CV i wordformat
• Personligt brev i wordformat med motivering varför du är rätt person för tjänsten

När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar
personuppgifter enligt personuppgiftslagen.

Urval:
Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
Vi tillämpar timanställning med möjlighet till heltid

Tillträde
snarast möjligt

Ersättning
Fast och rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-30
Ange "JobId: 217" i ditt mail som ämne/subject.
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@addima.se

Kontakt
Magnus Öberg, 070-656 18 35 /direkt 08-7510630/ växel magnus.oberg@addima.se

Företag
Addima AB

Adress
Addima AB
16455 KISTA

Kontorsadress
Borgafjordsgatan 12

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7510630

Jobbnummer
2828150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Addima AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Addima AB: