Trafikchef till samhällsbyggnadskontoret i Partille kommun

Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille växer och är i ett spännande skede med flera stora utvecklingsprojekt på gång, allt från att skapa naturreservat till att utveckla natursköna Jonsereds herrgårdsområde, simhallskvarter, stadsgata och en rejäl omdaning av centrum. Vi är en lagom stor kommun vilket gör det lätt att samarbeta mellan förvaltningar och att prata och ta kontakt i alla led. En stabil politik som samarbetar över blockgränser och har Partilles bästa för ögonen och en ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbar kommun med en ekonomi i balans, gör det enklare att komma framåt i arbetet. Vi fokuserar på leverans.

Publiceringsdatum
2023-04-19

Arbetsuppgifter
I tjänsten som trafikchef ligger ansvar för trafikplanering, myndighetsutövning och färdtjänst i Partille kommun. Som trafikchef ingår du i samhällsbyggnadskontorets ledningsgrupp och tillsammans med samhällsbyggnadschef och övriga professioner i ledningsgruppen tar du ett gemensamt ansvar för den strategiska utvecklingen på kommunnivå avseende samhällsbyggnad. Du har budget- och personalansvar för en grupp på ca 9 personer, som du leder genom ett modernt och tydligt ledarskap där du skapar förutsättningar och delaktighet för dina medarbetares och verksamhetens utveckling genom feedback och gemensamma mål. Som trafikchef är du kommunens och enhetens ansikte utåt för verksamhetsområdet trafik. Förutom den egna enheten förväntas du också bygga kontaktnät och relationer med övriga förvaltningar, politik och externa parter på kommunal, regional och statlig nivå.

Med intresse och engagemang driver du och deltar i förändringsarbete på kort och lång sikt, tillsammans med kollegor och medarbetare med stort fokus på utveckling och framåtanda. Du kommer att arbeta strategiskt och samtidigt agera operativt, för att nå uppsatta mål. Genom närvarande och coachande ledarskap skapar du förutsättningar för engagemang, arbetsglädje och utveckling hos dina medarbetare.

Vi söker nu en trygg och tydlig ledare som tar initiativ, sätter igång processer och uppnår resultat.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har akademisk högskoleexamen inom området, gärna med inriktning mot trafik och infrastruktur samt en bred kunskap inom trafikområdet med god förmåga att se helhetslösningar i samspelet mellan bebyggelseplanering och transportsystemet. Du har tidigare erfarenhet av arbete på strategisk nivå inom trafikområdet där du samordnat och lett komplexa projekt och strategiska processer inom trafik- och infrastrukturområdet.

Du är van att kommunicera och verka i närhet till politik och kommunledning och du är initiativtagande och nätverkande med stor förmåga att bygga kontaktnät och goda relationer. Har du dessutom erfarenhet av planeringsarbete på regional och statlig nivå så är detta meriterande.

Som person är du positiv och utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang där du skapar kontakter och underhåller relationer. Det är viktigt för dig att arbeta mot mål och du fokuserar på resultat. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande och har inga problem att förändra din inriktning när målen ändrar sig. Som kommunens representant i trafikfrågor uttrycker du en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisationen och du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer.

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/146".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Teknisk chef
Per Söderquist
031-792 12 78

Jobbnummer
7674501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: