Tradinassistent

Framtiden i Sverige AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du intresserad av att arbeta i en internationell miljö med varierande arbetsuppgifter? Tveka då inte att söka denna tjänst.

Publiceringsdatum
2015-01-22

Arbetsuppgifter
Vår kund söker en tradinassistent som i första hand ska assistera deras säljare på de fransktalande marknader kunden är aktiv på, samt ta hand om exportdokumentation på bl. a spansktalande marknader.

Dina arbetsuppgifter
• Order registrering samt uppföljning
• Leveransbevakning
• Koordinera/handlägga inspektioner
• Fraktbokning
• Anskaffning, utfärdande och sammanställning av exportdokument(faktura, B/L, certifikat, etc.)
• Korrenspondens med kunder, leverantörer, rederier, mm, om ovannämnda frågor

Om företaget
Vår kund är ett handelsbolag som köper och säljer olika byggmaterial vilket innebär allt mellan golv och tak. Idag omsätter företaget 300mkr fördelat över 9 anställda. De har även samarbetskontor i Kina, Colombia och USA. Kontoret ligger centralt i Göteborg och som anställd bjuds man på frukost varje morgon och varje år brukar alla anställda och på en längre resa tillsammans.

Profil
Som person är du noggrann, kommunikativ och har lätt för att lära. Du är intresserad av att jobba med andra länder och kulturer. Stor vikt kommer att läggas på rätt person då arbetslaget på kontoret är relativt litet.

Skallkrav:
• Behärska svenska, engelska och franska
• Minst gymnasieutbildning
• God pc vana

Meriterande:
• Erfarenhet av internationell handel/trading

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: Omg
Arbetstider: 8-17
Göteborg

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-24
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 4955
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Wallin Borg kristina.wb@framtiden.com

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg

Kontorsadress
Kristinelundsgatan 13, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2139004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: