Trademax/Chili/Furniturebox söker en Retail Manager

Retail Recruitment - Rekrytering Executive/Chefer/Specialister i / Försäljningsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering Executive/Chefer/Specialister i i Helsingborg, Malmö, Värnamo, Växjö, Kungsbacka eller i hela Sverige

Om Trademax/Chilli/Furniturebox och Bygghemma Group
Trademax/Chilli/Furniturebox, som är en del av Bygghemma Group, är ett dynamiskt och snabbväxande företag som sedan starten 2008 har etablerat sig som Nordens största möbelbutik på nätet. Bolagets kultur kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda och vi växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi. Bolaget bedriver även försäljning via 20 fysiska butiker.
Bygghemma Group har sedan starten 2008 blivit en av de starkaste och mest framgångsrika e-handelsaktörerna i Norden. Bygghemma Group startade år 2006 och har idag ca 500 anställda och omsätter drygt 4 miljarder. Sedan 2016 har Byghemma Group expanderat till en nordisk koncern med 56 fysiska butiker och 29 webbutiker, b la: bygghemma.se, bygghjemme.no,byghjemme.dk, taloon.com, netrauta.fi, talotarvike.com, frishop.dk, byggshop.se, mfl.

Om Bygghemma
Vår affärsidé är att marknadsföra ett brett sortiment av möbler & heminredning på nätet och i butik till konkurrenskraftiga priser. Våra heminredningsbutiker tillhandahåller ett utbud av möbler och heminredning, såsom soffor, sängar, madrasser, kuddar och mycket mer online till attraktiva priser. Våra fysiska butiker erbjuder konsumenten direktförsäljning och möjligheten att uppleva vårt sortiment samt är en katalysator för vår online-försäljning. Vi har idag 20 butiker (ca 300 msek i omsättning) runt om i Sverige under varumärkena Chilli, Trademax och Furniturebox.

Vi är inne i ett tillväxtläge där en Retail Manager behövs för att bygga och implementera starka koncept för vår "offline-handel". En fortsatt expansion kräver gott ledarskap och tydlighet i allt vi gör.


Publiceringsdatum
2017-12-19

Om tjänsten
I tjänsten som Retail Manager har du det yttersta ansvaret för butiksorganisationerna med att driva försäljning och nå våra uppsatta mål. Tjänsten innebär att du är lika bra på att tänka strategiskt som att agera operativt. I rollen ingår även:
• Bygga och utveckla butikskoncepten
• Se till att vi alltid har den bästa butiksorganisationen
• Att sortimentmixen är rätt
• Sätta mål och uppföljning av KPI:er
• Coacha och stötta butikscheferna
• Skapa mötesstruktur och effektiv rapportering
• Budget och resultatansvar
• Utveckla butikernas Visual Merchandising
• Arbeta med värdering och skapa samsyn till kundbemötande i världsklass
• Rutiner, manualer samt riktlinjer för ett fungerande butiksarbete
• Rekrytering

I rollen ingår fullt personal- och ledningsansvar för ett 20-tal butikschefer. I ditt ansvar ingår att utveckla och driva organisationerna till bästa struktur för att skapa framgång. Du rapporterar till VD. Placering är på huvudkontoret i Helsingborg.


Profil
• Du arbetar idag med likande arbetsuppgifter i en etablerad och framgångsrik butikskedja men saknar möjligtvis utmaningar och möjligheter.
• Du har stor erfarenhet av snabbrörliga varor i en föränderlig bransch
• Du är en dokumenterat bra ledare och van att utveckla och coacha chefer och butikssäljare till framgång.
• Du är van att driva försäljning och vet vad som krävs för att nå mål - utan att medarbetarna tappar arbetsglädjen.
• Du är bra på att skapa samarbete och kommunicera så alla förstår.
• Du trivs bäst när tempot är högt och det är mycket att göra.
• Du är bra på "kedjestyrning" och att implementera struktur och processer.


Dina egenskaper
Förutsättningar för att nå framgång i denna tjänst behövs egenskaper som:
• Analytisk
• Strukturerad
• Affärsmannaskap/Säljorienterad
• Driv och engagemang
• Alltid agera som ett gott föredöme och visa vägen
• Skapa samarbete


Övrig information
Tjänsten är vakant och kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Kvalifikationer
Körkortskrav
• B (Personbil)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Ange följande referens när du ansöker: Bygghemma3
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Eliason lars.eliason@retailrecruitment.se +46 70-838 78 43

Företag
Retail Recruitment - Rekrytering Executive/Chefer/Specialister i

Adress
Retail Recruitment - Rekrytering Executive/Chefer/Specialister i
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
3863182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Recruitment - Rekrytering Executive/Chefer/Specialister i

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering Executive/Chefer/Specialister i: