TNG söker supportpersonal till expansivt utvecklingsföretag

tng / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos tng i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Bollebygd, Alingsås eller i hela Sverige

TNG söker nu teknisk supportpersonal till ett expansivt internationellt mjukvaruföretag. Det är bra om du kan ett språk utöver engelska och svenska. Ta chansen att bli en del av ett ungt och engagerat företag med stora kunder.
I arbetet som supportpersonal ingår att fungera som första kontakten mot företagets befintliga kunder. Sevicedesken ansvarar för alla inkommande ärenden och säkerställer att de blir lösta utifrån de avtal som gäller mot kund. Kunderna finns runt om i Sverige och Europa.
Du kommer att behandla felanmälningar, förfrågningar och liknande inkommande ärenden och hjälpa kunder med bästa möjliga teknisk support av företagets olika datasystem. Ärenden av standardkaraktär kommer du att lösa direkt i firstline och är det djupare ärenden behöver man kunna ta till sig tillräckligt med information för att vidareförmedla ärendet till en backlinefunktion. Vidare kommer du att logga ärenden i ett ärendehanteringssystem och arbeta utifrån satta rutiner inom ramen för ITIL. Arbetet bedrivs via telefon och du kommer att ingå i ett team på ca 20 engagerade och trevliga kollegor.
Detta är ett bemanningsuppdrag och du kommer att bli anställd av TNG och arbeta som konsult hos vår kund. För rätt person finns goda möjligheter till framtida anställning hos kund.

Publiceringsdatum
2010-10-20

Kvalifikationer
Du som söker är servicemedveten och förstår att kunden står i centrum. Du kommunicerar på ett pedagogiskt och profesionellt sätt och trivs med att arbeta via telefon. Du har lätt för förstå problem och förmedla lösningar på både enkelt och trevligt sätt.
Vi söker i första hand dig som tidigare arbetat med teknisk support, first line helpdesk eller liknande. Har du erfarenhet av backlinesupport eller second line support är det meriterande. Du kan alternativt vara relativt nyexaminerad IT-student.
Du har:
• Grundläggande IT kompetens, Windows och Officepaketet. Hårdvarukunskaper: dator och periferiutrustning
• Grundläggande nätverkskunskaper & felsökning, grundläggande SQL och databaskunskaper.
• Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Övriga språkkunskaper som franska, tyska eller finska är meriterande.
• Gärna kompetens inom ITIL och gärna erfarenhet inom retailbranschen exempelvis butiksbiträde.
Viktigast av allt är att du har en serviceinriktad attityd och en vilja att lära dig nya saker.
Företaget expanderar och det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter för hungriga och kompetenta personer.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Robert Crivei 031-7612222. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Du ansöker om tjänsten enkelt genom att registrera dina kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV i vår databas. Följ anvisad länk.
TNG samarbetar med många ledande bolag och vi erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier. Störst är vi inom områdena kundtjänst/administration, försäkring, ekonomi/HR/lön och data/IT. Vi finns representerade med kontor i Stockholm och Göteborg.
Läs mer om oss på www.tng.se

Arbetstider och omfattning
heltid

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Robert Crivei, 0317612222

Företag
TNG

Adress
TNG
Nybrogatan 7, 3tr
11434 Stockholm

Jobbnummer
758809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från tng

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos tng: