Tjänsteutvecklare inom Krisberedskap till SOS Alarm

SOS Alarm Sverige / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Tjänsteutvecklare inom Krisberedskap till SOS Alarm

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla. Har du ett stort intresse av krishantering och omvärldsbevakning samt trivs med att arbeta kundnära och utvecklingsorienterat? Vi söker nu en Tjänsteutvecklare inom Krisberedskap.



Rollen

Vi söker nu en tjänsteutvecklare inom Krisberedskap med önskvärd placering i Stockholm. Som tjänsteutvecklare blir din uppgift att ta en ledande roll i att driva SOS Alarm framåt inom krisberedskapsområdet. Du ansvarar också för att i kunddialog och samverkan identifiera behov för att sedan kunna bygga upp kundernas krisberedskap utifrån SOS Alarms samlade tjänsteportfölj och expertis. Utifrån din expertis medverkar du i olika interna och externa strategiska och normativa forum kopplat till krisberedskap. Vidare arbetar du löpande med att identifiera kundbehov och fånga idéer till ny tjänsteutveckling. Du driver också interna tjänsteutvecklingsprojekt inom krisberedskapsområdet.



Vi söker dig

Publiceringsdatum
2017-03-30

Kompetenser
• Med gymnasiekompetens och lämplig vidareutbildning kopplat till nämnda arbetsuppgifter
• Mycket god förståelse kring samhällets krisberedskap och hur dess krishanteringssystem
fungerar (lokalt/regionalt/nationellt)
• Mycket god förståelse för blåljusverksamheten i Sverige
• Mycket god erfarenhet kring samverkan och stabsarbete
• God erfarenhet av projektledning. Är du dessutom utbildad inom projektledning är det meriterande.
• Körkort krävs

Dina personliga egenskaper
• Intresse för att samverka med kunder, klienter och samhälle
• Positiv, öppen och lyhörd
• God förmåga att uppfatta möjligheter
• Handlingskraftig med en förmåga till att fatta beslut och starta aktiviteter
• Strukturerad med en förmåga att driva, slutföra och att leverera resultat
• God förmåga avseende problemlösning och att uppfatta helheten
• God förmåga till projektstyrning



Så ansöker du
Vi behandlar ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 16 april 2017.

Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Peter Söderlund peter.soderlund@sosalarm.se , 010 140 82 91

Vid frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Amina Berg Wadsten, HR-chef amina.berg.wadsten@sosalarm.se



Vi ser fram emot din ansökan!



SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Rådmansgatan 40
11357 Stockholm

Kontorsadress
Rådmansgatan 40

Jobbnummer
3407524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: