Tjänsteansvarig Kommunikation

Sandvikens kommun, IT-kontoret / Supportteknikerjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, IT-kontoret i Sandviken

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

IT-kontoret är det lilla kontoret med det stora uppdraget. Tillsammans med de olika verksamheterna digitaliserar vi Sandvikens hela kommunkoncern.
Vi är idag 25 engagerade medarbetare som ansvarar för Sandvikens Kommuns IT-leverans bestående av 12 000 användare, 1 800 mobila enheter, 8 500 klienter, lokalt datacenter med ca 250 virtuella servrar samt 100-talet lokala nät. De centrala funktionerna i IT-plattformen är främst baserade på produkter från Microsoft.
IT-leveransen bygger på kvalitet, kostnadseffektivitet och säkerhet och vi eftersträvar ett partnerskap mellan IT och verksamhet. Nu letar vi efter dig som vill bidra till att göra oss ännu bättre.
Kommunikationsteamet ansvar för drift och utveckling av kommunens centrala nät som bygger på produkter från Fortinet, HP och Cisco.


Publiceringsdatum
2016-12-22

Arbetsuppgifter
Om rollen
I rollen som tjänsteansvarig har du:
• ett operativt och koordinerande ansvar för leveransteamet och IT-tjänsten
• ansvar och fattar beslut när ärenden eskalerar till annan nivå, relaterade till den specifika IT-tjänsten
• en beställarroll med ansvar gentemot externa leverantörer på operativ och taktisk nivå.
• expertkunskaper inom området och företräder IT-kontoret i olika forum internt och externt
• ansvar för utveckling och förvaltning samt arbetar proaktivt för att tjänsten tillhandahålls så effektivt som möjligt till rätt kostnad med hög kvalitet
• ansvar för uppföljning samt kvalitetssäkring av dokumentation och rutiner för tjänsten.
• förmågan att driva mindre utvecklingsprojekt samtidigt som du har den tekniska kompetensen för att medverka i det dagliga operativa arbetet.

Tjänsten har en viktning på 50 % samordning och 50 % tekniskt operativt arbete. Personalansvar ingår ej.



Kvalifikationer
Förmågor
Vi söker dig med följande egenskaper:
• Du är strukturerad, självgående, tar egna initiativ och driver arbetet framåt.
• Du är resultatorienterad och arbetar mot givna mål.
• Du arbetar med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt och skapar engagemang och delaktighet.
• Du tänker strategiskt, har ett brett perspektiv på frågor och ser till hållbarhet och långsiktighet.

Kompetens

Vi söker dig som har relevant utbildning inom området eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig.

För tjänsten krävs att du har följande erfarenhet
• Du har arbetat operativt i en IT-organisation och har arbetat med IT-processer såsom ITIL.
• Du har flerårig erfarenhet av drift och utveckling av lokala nätverk i en större organisation.
• Du har flerårig erfarenhet av WiFi och gästnästsportaler i centraliserade WiFi- implementationer.
• Du har flerårig erfarenhet av routing och switching.
• Du har arbetat med att styra och leda mindre grupper och har erfarenhet av projektledning, budgetarbete och ekonomiska processer.

Du ska ha tekniska operativa erfarenheter av två eller flera av följande områden:
• Drift och utveckling nätverk
• Nätverksarkitektur
• Säkerhet och sårbarheter inom nätverksarkitektur.
• Underhåll/uppgradering av fysiskt nätverk och logiskt nätverk
• Övervakning av nätverk
• Brandväggshantering
• Hantering av DNS/DHCP/Statisk IP
• Molnlösningar som Azure och Office365


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 159-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Åberg 026- 24 18 81
Eva Östermark 026-24 11 00

Företag
Sandvikens kommun, IT-kontoret

Adress
Sandvikens kommun, IT-kontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180

Jobbnummer
3231257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, IT-kontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, IT-kontoret: