Tjänsteansvarig, Internservice till Statens servicecenter

Statens Servicecenter / Chefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad på Verksamhetsstöd som ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, HR, upphandling och inköp samt facility management. I rollen som tjänsteansvarig tillhör du enheten Fastigheter och internservice.

Enheten Fastigheter och internservice ansvarar för myndighetens lokaler inklusive avtalsfrågor, inventarieförvaltning, lokalförsörjningsfrågor och lokalplanering, brandskydd, kontakt med fastighetsägare samt tillsyn och överblick av myndighetens lokaler.

Enheten befinner sig i en spännande och expansiv fas där det skapas möjligheter för medarbetarna att påverka utvecklingen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som tjänsteansvarig för kontors- och internservice arbetar du huvudsakligen med att säkerställa kontorsservice för myndighetens alla kontor. Du ansvarar för att utveckla tjänsteområdet, arbeta med ständiga förbättringar, ta fram rutiner och metoder, samordna och följa upp arbetet med pågående projekt och uppdrag inom funktionen. Allt i syfte att skapa väl fungerande och kostnadseffektiva kontorsservicetjänster som optimeras och förändras utifrån verksamhetens förändrade behov.
Arbetet innebär självständigt och brett administrativt arbete. Du är också kontaktyta internt och externt för tjänsteområdet.
I tjänsten ingår att koordinera det dagliga arbetet för två internservicehandläggare och ni täcker upp för varandra vid frånvaro.

Publiceringsdatum
2019-12-09

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, administration, inköp eller motsvarande
• har arbetat med tjänster och tjänsteutveckling
• har bred erfarenhet av administration
• behärskar Office-paketet och har vana vid olika verksamhetssystem

Dessutom är det meriterande om du har:

• akademisk examen inom relevant område
• erfarenhet av arbete i e-beställningssystem, gärna Proceedo
• kunskap om upphandling enligt Lagen om Offentlig Upphandling (LoU)
• erfarenhet av Facility Service/Management.

Vidare ska du ha följande förmågor:

• självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• skapa ett gott samarbete med andra parter, internt såväl som externt
• skapa struktur för ditt eget och andras arbete
• framföra möjligheter till utveckling och bidra till nya lösningar
• kommuicera väl på svenska i tal och skrift.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Gävle.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 12 januari 2020. Under jul och nyår kan vi vara svåra att nå, men Agneta Thörnevik är tillgänglig för frågor vardagar i vecka 50 och 51 och Susanne Gullstrand är tillgänglig vardagar från vecka 1.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
4993863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: