Tjänst på ekonomiavdelningen

Taberg Media Group AB / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Taberg Media Group AB i Jönköping

Taberg Media Group AB är en av Sveriges största leverantörer av grafiska produkter och marknadsföringstjänster. Vår koncern består av totalt fem bolag med verksamheter i Malmö, Halmstad, Jönköping/Taberg, Göteborg, Växjö och Stockholm. Tillsammans erbjuder vi såväl små som stora företag fullservicelösningar inom allt vad gäller praktisk och taktisk kommunikation. Vi har egna tryckerier, egen avdelning för profilkläder/produkter, egen reklamproduktion, egna strategiska affärsutvecklare, egen webbproduktion och egna digitala plattformar m.m.
Vi söker nu en erfaren ekonom alternativt ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Taberg utanför Jönköping.
Du kommer att arbeta med varierande och ansvarsfulla arbetsuppgifter inom fakturering, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och bokföring. Du kommer att ha daglig kontakt med våra dotterbolag, externa kunder och leverantörer, samt bidra till att upprätthålla en hög kvalitet och servicegrad i vår ekonomifunktion.
För att trivas och lyckas i rollen hos oss tror vi att du har följande kvalifikationer och personliga egenskaper:
- Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt flera års erfarenhet av ekonomiarbete
• Du har erfarenhet av månadsbokslut samt momsredovisning
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Du har goda kunskaper i officepaketet och då speciellt i excel
• Du är noggrann och strukturerad
• Du är flexibel och lösningsorienterad
• Du är serviceinriktad och har en positiv inställning
• Du är social, trygg som person och trivs med att vara självgående och ta eget ansvar
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Du kommer att arbeta med olika ekonomiuppgifter i samtliga bolag inom vår koncern
• Uppläggning av nya kunder/leverantörer
• Löpande kund- och leverantörsreskontra
• In- och utbetalningar
• Månadsfakturering
• Löpande bokföring
• Avstämningar/utredningar
• Krediteringar
• Löpande hantering av frågor angående fakturor och betalningar, uppföljningar
• Kontakt med banken
Meriterande är om du:
• Har kunskaper i affärssystemet Business Central (BC)
• Erfarenhet från Exflow eller liknande leverantörsfakturascanning
• Kunskap i lönehantering
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete i en familjär och dynamisk miljö, där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter. Du blir en del av ett litet, engagerat och trevligt ekonomiteam, som värdesätter ett gott arbetsklimat och en god balans mellan arbete och fritid.
Om anställningen:
• Tjänsten är på heltid, 100%
• Tillsvidareanställning
• Lön enligt överenskommelse
• Tillträde enligt överenskommelse
Låter det intressant? Maila då in din ansökan med CV och personligt brev till mig senast den 15 februari 2024.
cinna.roos@tabergmediagroup.se
Märk din ansökan med "Ekonomitjänst".

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-15
E-post: cinna.roos@tabergmediagroup.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ekonomitjänst".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Taberg Media Group AB (org.nr 556600-6648)
Bergslagsvägen 11 (visa karta)
562 42  TABERG

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Ekonomichef
Cinna Roos
cinna.roos@tabergmediagroup.se

Jobbnummer
8387663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Taberg Media Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Taberg Media Group AB: