Tingsryds kommun söker Kanslichef

Tingsryds kommun / Ekonomichefsjobb / Tingsryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Tingsryd, Lessebo, Emmaboda, Växjö, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tingsryds kommun i Tingsryd, Växjö eller i hela Sverige

Tingsryds kommun har som uppdrag att skapa en bra vardag för kommunens invånare, besökare och företagare. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss finns Sveriges viktigaste jobb.

Vi på Tingsryds kommun strävar efter att ha medarbetare som trivs och utvecklas i sitt arbete. Vi är en mindre kommun med korta beslutsvägar med större möjlighet för medarbetarna att påverka sin arbetssituation.

Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss?


Publiceringsdatum
2018-02-09

Arbetsuppgifter
I rollen som kanslichef är du ansvarig för kansliavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Kansliavdelningen ansvarar för beredning av ärenden inför politiska beslut, utredningar, registrering av handlingar, arkiv samt Medborgarkontor. Även överförmyndarverksamheten och säkerhetsfrågor tillhör kansliavdelningen. Avdelningen och arbetsområdena är under utveckling i form av ökad av effektivisering genom bland annat en ökad digitalisering.

I rollen som Kanslichef ingår även arbetsuppgifter som kommunjurist, i den rollen kommer du att arbeta med tyngdpunkten inom offentliga rätten men kan även omfatta stöd i civilrättsliga frågor. Du utgör ett konsultativt stöd i juridiska frågor till kommunledning men även förvaltningar och kommunala bolag.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara rättsutredningar, avtalsskrivning samt att vara föredragande i nämnd. Som kanslichef/kommunjurist ingår du i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommunchefen.


Kvalifikationer
Vi söker dig med chefserfarenhet samt Jur.kand. examen och minst fem års yrkeserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från juridiskt arbete i kommunal verksamhet eller annan politisk styrd verksamhet.

Du har ett strategiskt och strukturellt tänkande och ser till helheten. Vi värdesätter ett kommunikativt, empatiskt och tydligt ledarskap med förmåga att inspirera och coacha medarbetare. Du har ett gott omdöme och god förmåga till samarbete. Du är utvecklings- och förändringsinriktad men också systematisk och noggrann. Du har en känsla för service till politik och förvaltningar samt kan förmedla vikten av en väl fungerande administration och ta fram väl fungerande arbetssätt och rutiner. Du har förmågan att se samband mellan samtliga frågor som förvaltningen hanterar.

ÖVRIGT
Då befattningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att göras innan anställning.

Urval sker löpande så därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Vi förespråkar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-04
Ange följande referens när du ansöker: A754987
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Laila Jeppsson 072-544 41 21

Företag
Tingsryds kommun

Adress
Tingsryds kommun
Box 88
36222 TINGSRYD

Kontorsadress
Torggatan 12 36222 TINGSRYD

Jobbnummer
3956874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tingsryds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tingsryds kommun: