Timvikarierande supporthandläggare till Servicecenters IT-suppor

Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.

Vi som jobbar här erbjuder välfärd med kvalitet och när befolkningen växer är det fler som behöver vår service och våra tjänster. De kommande åren utvecklar vi verksamheterna och tänker nytt samtidigt som vi arbetar med expansionen. Internt arbetar vi efter visionen "Järfälla för alla framåt" och strävar hela tiden efter att ge bästa möjliga service till dem som bor och verkar i Järfälla.

Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, till exempel våra akademier för medarbetare och ledare som vi är mycket stolta över. Att ha balans i livet, kunna kombinera karriär med familjeliv, är grundläggande för att skapa bra resultat. En förutsättning för att lyckas med det är att vi som arbetsgivare också speglar det samhälle vi verkar i. Läs mer på www.jarfalla.se/jobbaijärfälla

IT-supporten är en del av Järfälla kommuns Servicecenter. Vi ger support till kommunens anställda och externa utförare.

Nu behöver vi förstärkning och söker en timvikarie som vill arbeta hos oss på timbasis vid behov. Vi söker någon som är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. Vi kan erbjuda dig en fast dag/vecka om det är av intresse utöver behovet att hoppa in vid kortvarig sjukdom och annan frånvaro.


Publiceringsdatum
2017-10-23

Arbetsuppgifter
Som IT-supporthandläggare är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor.

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon, ärendehanteringssytem och besök
• Ge support, användarstöd, information och hantera beställningar
• Felsöka och åtgärda incidenter
• Logga, kategorisera och prioritera samtal och ärenden i ärendehanteringssystemet
• Återkoppla status till användarna
• Samarbeta och samverka med IT-enheten, Systemförvaltare och outsourcingleverantörer


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• en gymnasieutbildning
• erfarenhet av att arbeta inom servicedesk/ IT-support sedan innan
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta enligt ITIL så är det meriterande.

Som IT-supporthandläggare kommer du i kontakt med hela kommunen. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att ett gott bemötande är viktigt i kontakten med andra människor samt kollegor. Du är noggrann och van vid att dokumentera. Du tycker om att lösa problem och att hjälpa människor att förstå. Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är slutfört på ett bra sätt. Då Servicecenter är en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete är det viktigt för oss att du också är en flexibel person som gillar förändring.

ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Vid behov Arbetet är förlagt mellan: 07:50-17:00 mån-tors, 07:50-15:00 fre Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enl. ök., upphör: 2017-12-31 Med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Ange följande referens när du ansöker: A715033 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lindgren sara.lindgren@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice

Adress
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
3763112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice: