Tidsplanerare till Bravidas PMO i Skellefteå

Bravida Sverige AB / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravida Sverige AB i Skellefteå, Piteå, Luleå, Umeå, Lycksele eller i hela Sverige

Får du energi av snabba förändringar och omväxling? I Skellefteå så bygger vi ett team som ska driva stora projekt i området. Du kommer in i ett team som jobbar i högt tempo i en vänlig miljö med projekt i puls. Hos oss får du frihet under ansvar att utveckla verksamheten (och dig själv!) genom din mångsidighet, ditt driv och ditt intresse. Vi arbetar i en internationell miljö, och det är både omväxlande och dynamiskt! Är du redo för din nästa utmaning? Vi är redo för dig!



Ditt nya jobb

I rollen som tidsplanerare är du ansvarig för att upprätta så väl huvudtidplan som detaljplan. Du kommer även att ansvara för att administrera, uppdatera, följa upp och distribuera tidplaner till delprojektledare och installationsledaren för framtidsrapportering. Du rapporterar till projektchef och kommunicerar din progress både internt såväl till andra extern. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• Administrera upprättandet av huvudtidplan och detaljplan samt rapporteringsunderlag för uppföljning av tider samt ekonomi
• Ta fram system för hantering av 5D projektering
• Distribuera underlag till delprojektledare och installationsledare för framdriftsrapportering
• Sammanställa framdriftsrapport
• Analysera framdrift
• Uppdatera tidplaner och revisionshantera dem så att det tydligt framgår vad som uppdateras
• Distribution av uppdaterade tidplaner efter att de godkänts av projektchef
• Vara uppmärksam på avvikelser i tidsplan och hantera dessa



Andra arbetsuppgifter än ovan förekommer i projektet, därav är flexibilitet i rollen en viktig del för att leva upp till beställarens krav. Du behöver också kunna utföra dina arbetsuppgifter på engelska såväl i tal som skrift eftersom vi arbetar med internationella beställare.





Ditt nya team

Project Management Office består idag av ett antal personer som tillsammans kommer lägga grund för vår satsning. Teamet leds av PMO Manager, som driver projekten med en projektorganisation men som nu ska fortsätta att byggas på med fler roller. PMO teamet kommer att driva projekt inom alla våra teknikområden tillsammans med Bravidas övriga avdelningar i Skellefteå. Det betyder att utöver ditt nya team så finns det ca 111 medarbetare på Bravida i Skellefteå, som arbetar inom rör, ventilation, el, sprinkler, automation och kylteknik. Vår bredd och vårt samarbete är vår styrka. Det gör att vi kan ta oss an stora projekt med helhetsfokus, såsom Sara Kulturhus!





Vi söker dig som:

• Har en teknisk högskoleexamen eller motsvarade arbetslivserfarenhet
• Har goda administrativa och ekonomiska kunskaper samt datorvana
• Innehar B-körkort
• Kan tala och skriva på svenska och engelska obehindrat



Tidigare erfarenhet som projektledare och erfarenhet från projekt med internationella beställare eller inom installationsbranschen är det meriterande.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du som person är driven och har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant. Det är viktigt att du har en god analytisk förmåga för att kunna hantera komplexa uppgifter. Du trivs med att arbeta självständigt och har förmåga att nå såväl kortsiktiga som långsiktiga uppsatta mål. Vidare ser vi att du har en god social förmåga då rollen innebär intern och extern kontakt.



Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare - faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom förmåner som exempelvis; subventionerad lunchkort, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!



Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 22 mars

Du skickar in ditt CV och gärna med ditt personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.

Ansökningar som skickas på annat sätt än genom hänvisad annons kommer ej att hanteras

Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se


www.Bravida.se

Ersättning
Enl. kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravida Sverige AB (org.nr 556197-4188), http://www.bravida.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Maria Sehlstedt,
maria.sehlstedt@bravida.se
090-15 26 75

Jobbnummer
8489333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravida Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravida Sverige AB: