Tidplanerare för våra anläggningsprojekt till Svenska kraftnät

Svenska Kraftnät / Elektronikjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Som tidplanerare på Svenska kraftnät kommer du att bli involverad i de största och komplexa infrastrukturprojekten i Sverige och bidra till den framtida elförsörjningen.

Svenska kraftnät söker nu dig som vill vara med och bygga upp tidplaneringsfunktionen och tillsammans med våra projektteam bidra till framdriften av våra infrastrukturprojekt inom kraftledning och högspänningsställverk.

Publiceringsdatum
2023-01-19

Om tjänsten
Enheten Programstöd på Svenska Kraftnät har i uppgift att stödja programledningen i projektledningsfrågor. Rollen som tidplanerare i Programstöd innefattar arbete med att kvalitetssäkra de ingående projektens tidplaner samt att på en mer operativ nivå ta fram övergripande programtidplaner. Rollen innebär alltså både arbete av mer coachande natur gentemot projektledare, samt eget operativt ansvar att sammanställa och upprätta programtidplaner. Tjänsten ingår i ett team och i rollen ingår även kontinuerlig utbildning av projektledare och utveckling av tidplaneringsarbetet på Svenska Kraftnät.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg alternativt på lokalkontor i Sundsvall, Luleå, Sollefteå, Göteborg eller Halmstad.

Arbetsuppgifter
I rollen som tidplanerare kommer du att tillsammans med utrednings- eller projektledaren att utveckla och upprätthålla tydliga och projektanpassade tidplaner. I din roll kommer du att ha en ledande funktion i projektens planeringsarbete och kommer att ingå i projektteamet där du stödjer projektet i att upprätthålla uppdaterade tidplaner. Som tidplanerare kommer du att identifiera de kritiska momenten i tidplanen och genom projektledaren kommunicera detta till våra entreprenörer och internt till ledningen.

Tjänsten kommer även att innefatta:

• Driva utveckling och förbättring av tidplaneringsprocessen
• Kvalitetssäkra projekttidplaner i de fall projekten själva tagit fram dessa, annars även stödja projekten i arbetet med att upprätta och underhålla projekttidplaner.
• Sammanställa projekttidplaner till övergripande programtidplan, samt underhålla dessa.
• Utbilda och coacha programledare, projektledare och projektingenjörer kring arbete med tidplanering.



Bakgrund
Vi ser gärna att du har relevant teknisk högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vidare har du:

• God förståelse för projektledningsmetodik
• Minst tre års erfarenhet av tidplanering
• Flera års dokumenterad erfarenhet av arbete med planeringsverktyget Microsoft Project eller motsvarande programvara som bedöms likvärdig
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift


Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:

• Erfarenhet av tidplanering i bygg- eller infrastrukturprojekt
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Förståelse för beställarrollen i infrastrukturprojekt



Dina personliga egenskaper
Du uppskattar att arbeta i team, har lätt för att skapa nya relationer och ett gott samarbetsklimat då denna roll innebär många kontaktytor med både interna och externa samarbetspartners. Vi ser att du har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt i relation till förändrade omständigheter och behov i projekten.

Vidare är du strukturerad och har lätt för att ta och leda initiativ när det gäller planeringsprocessen i projektet och driva förändring kopplat till förbättringar av funktionen. Du har förmåga att se möjligheter i förändringarna som kommer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Arash Vahid, tel. nr. 010 475 97 63 alternativt ansvarig rekryterare Caroline Kirschon, tel. nr. 010 350 92 49. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 20 februari 2023 . Vi ser fram emot att läsa din ansökan.

Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.

Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284), http://www.svk.se

Jobbnummer
7360439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: