Thule Group söker en Account Co-ordinator Sweden

PerformIQ Work AB / Kontorsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Värnamo, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd, Ljungby eller i hela Sverige

Företagspresentation

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder vi produkter inom två segment: Outdoor&Bags (så som utrustning för cykel-, vatten- och vintersporter, takboxar, cykel- och, barnvagnar, joggingvagnar, dator- och kameraväskor, ryggsäckar och fodral för mobiltelefoner och annan digital utrustning), samt Specialty (verktygs- och utrustnings-lådor för pick-up-bilar).

Våra produkter säljs på 139 marknader över hela världen. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar på nio fabriker och fler än 35 försäljningskontor. Försäljningen under 2015 uppgick till 5,3 miljarder svenska kronor. Thule Group är ett publikt företag listat på Nasdaq Stockholm.

Läs mer på www.thulegroup.com

Vi befinner oss i en expansiv fas och behöver stärka upp vårt team i Hillerstorp inom kund- och säljsupport!

Tjänsten är på heltid med omgående tillsättning.

Tjänstebeskrivning

I rollen som Account Co-ordinator Sweden jobbar du med daglig orderhantering och leveransbevakning där du handhar alla typer av frågor som kan tänkas dyka upp. Du kommer att jobba mot företagets svenska kunder där allt från distributörer till grossister och småbutiker inom flera olika branscher ingår. Du kommer framförallt att arbeta med telefon och mail som verktyg, men då du även kommer att ha en stöttade roll gentemot företagets säljare så kommer vissa kundbesök att ingå. Vidare tar du också egna initiativ till merförsäljning i din löpande kontakt med kunderna.

Du kommer att ingå i ett glatt och öppet team där ett tajt samarbete råder. I liknande roller kommer kollegor som jobbar mot den danska och den norska marknaden att finnas nära till hands.
Utvecklingsmöjligheterna är stora och det finns potential att i framtiden vidareutveckla rollen utefter egna önskemål och med större ansvarsområden.

Krav på person

Du har en utbildningsbakgrund inom företagsekonomi, logistik eller marknadsföring och har tidigare erfarenhet av kundrelaterade tjänster, gärna med inriktning mot sälj. Du har en god insikt i hur verksamhetsflöden kan se ut och fungera samt har erfarenhet av att jobba i affärssystem. Vidare är det en merit om du kunskaper inom webb, layout och grafisk utformning.

Körkort är ett krav och du behöver ha goda engelskkunskaper. Har du även kunskaper inom andra nordiska språk ser vi detta som ett plus.

Som person är du driven, energisk och framåt. Du har ett säljande sätt och är inte rädd för att ta egna initiativ och för att fatta beslut. Samtidigt som du ständigt är på språng för att driva saker och ting framåt, så har du också förmågan att prioritera där du på ett lugnt och sakligt sätt resonerar dig fram till vad som är bäst i varje given situation. Du är en inbiten människokännare och har fingertoppskänsla när det gäller andra personer, där du flexibelt ställer om och anpassar dig efter varje situation. Självständighet och att aktivt planera upp din egen dag ser du som naturliga inslag i vardagen och det är något du trivs mycket bra med.

Vi på Thule designar och skapar produkter för människor med en aktiv livsstil. Människor som är redo för utmaningar, att utnyttja möjligheter och har en passionerad inställning till allt de gör. Det är också så vi ser på oss själva och vår egen kärlek till cykling, skidåkning, löpning, vandring, segling och camping. Om du ser på dig själv på samma sätt och delar våra värderingar kring en aktiv vardag så har du rätt grundförutsättningar för att arbeta hos oss.

Urval till tjänsten sker löpande, så vänta inte med din ansökan!

Publiceringsdatum
2016-10-28

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Malin Pedersen, Rekryteringskonsult, på 0733-53 75 35. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 2196
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Pedersen

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159, Stockholm

Jobbnummer
3134112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: