Tender Coordinator till DHG

The Place AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Till vår fina kund DHG i Kista söker vi nu en Tender Coordinator. Företaget ingår in en internationell koncern men du kommer att stötta upp vid upphandlingar inom Sverige. Rollen som Tender Coordinator är ny och kommer att tillhöra säljteamet. På sikt finns även goda utvecklingsmöjligheter på företaget.

Tjänsten

I rollen som Tender Coordinator kommer du att ingå i ett säljteam på 7 personer och arbeta nära Tender Specialist som ansvarar för upphandlingar och avtal. DHGs kunder är kommuner, landsting och privata aktörer inom vården. Din roll kommer att vara att stötta och avlasta administrativt i olika delar av processerna samt uppdatera databaser med viktig och rätt information. Du rapporterar till säljchefen. I denna roll är det viktig att du är noggrann, strukturerad och administrativt lagd och drivs av den typen av arbetsuppgifter. Du kommer att ha många olika kontaktytor inom företaget och delta på interna möten. Du kommer att arbeta i affärssystemet Microsoft Dynamics 365 och upphandlingssystemet Mercel. Koncernspråket är engelska. Detta är en form av rekrytering där du är anställd av oss på The Place de första 6 månaderna med intentionen att om båda parter är nöjda bli överrekryterad direkt till kundföretaget. Tjänsten är på heltid (40h/v) med start omgående med hänsyn till uppsägningstid. Arbetsplats är DHGs kontor i Kista.

Publiceringsdatum
2023-04-14

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Tender Coordinator kommer du att:

* Övervaka offentliga upphandlingar via sökmotorer som Mercel
* Stötta Tender Specialist och Säljare administrativt i upphandlingsprocesser
* Övervaka och uppdatera kunddatabaser
* Ansvara för inlämning av anbud och anbudsprover
* Delta i säljmöten och strategiskt viktiga avtalsuppföljningsmöten
* Övervaka och administrera offentliga och statliga kundavtal
* Kartlägga och dokumentera information som är viktig för framtida anbudsarbete

Kvalifikationer
För att passa in i denna roll söker vi dig med följande bakgrund:

* Något års erfarenhet inom liknade område eller relevant utbildning
* Mycket goda administrativa kunskaper
* Mycket god serviceförmåga
* Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* God systemvana och kunskaper i Officepaketet
* Meriterande med erfarenhet ifrån offentlig upphandling
* Meriterande med kunskap inom LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) och avtalsrätt.

Personligt

För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kanske är nyexaminerad och har lämplig utbildning i ryggen eller har något eller några års erfarenhet från liknade arbete. Vi söker dig som är strukturerad, organiserad, noggrann och tar stort eget ansvar. Du trivs bra i en serviceinriktad administrativ roll där du växlar mellan flera olika arbetsuppgifter och har många kontaktytor. Du är driven och resultatinriktad som person och vill alltid leverera ett förstklassigt resultat. Vidare har du ett systematiskt tillvägagångsätt och ett sinne för detaljer. En mycket god kommunikationsförmåga och tycker det är roligt att arbeta i stundtals högt tempo. Du är även en glad och positiv person som bidrar till trevlig stämning på kontoret och bland dina kollegor.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid: (40h/v)
Rekrytering: Konsultuppdrag 6 månader och sedan överrekrytering till kundföretaget
Placering: Kista
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Passar beskrivningen in på dig? Det hoppas vi så klart att den gör! Vill du bli en del av vårt roliga konsultgäng? Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om DHG

DHG, Direct Healthcare Group, är ett globalt företag inom medicinteknik som genom innovativa och ledande lösningar strävar efter att utveckla individers hälsa och välmående. Företaget arbetar aktivt med att stötta vårdgivare och deras patienter genom patientvårdslösningar inom affärsområdena "Safe Moving & Handling", "Pressure Ulcer Prevention" och "Bathroom Safety". DHG arbetar i nära samarbete med vårdpersonal för att förbättra resultaten, sänka kostnaden för vården och utöka tillgängligheten för medicinska lösningar för människor med vårdbehov.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), https://theplace.se

Kontakt
Rekryteringskonsult
Maria Blom
mablo@theplace.se

Jobbnummer
7661393

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: