Telefonist till Gemensamma försäkringsfrågor i Åmål

Försäkringskassan / Kundservicejobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Åmål, Säffle, Karlstad, Lidköping, Arvika eller i hela Sverige

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Som telefonist på Gemensamma försäkringsfrågor på Försäkringskassans har du ett viktigt uppdrag, då du är våra medborgares första kontakt med oss. Du bidrar därmed till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som den svenska socialförsäkringen.

Telefoni, service, support
Vi söker dig som vill överträffa våra försäkrades förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som telefonist är du våra försäkrades första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen.

Som telefonist skapar du trygghet för våra försäkrade genom att förmedla samtalen vidare till rätt person eller instans, svara på frågor och/eller hänvisa till Försäkringskassans webbsida. Du har en betydande roll när det gäller att överträffa medborgarens förväntningar på bemötande, god service och tillgänglighet.

Det här är ett arbete för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som har

• slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• utmärkt datorvana
• mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• god pedagogisk förmåga
• goda kunskaper i svenska och engelska
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• förstår och värdesätter människors olikheter.

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av växeltelefoni inom statlig myndighet
• god erfarenhet av posthantering och registrering gärna i handläggningsportalen HAPO
• god förmåga att hantera komplexa kundsituationer via telefon och vana att bemöta människor i svåra situationer
• vana av teamarbete och att arbeta gemensamt för att uppnå uppsatta mål.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2023-03-03

Övrig information
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske mellan den 28-31 mars. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en tjänst hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass.

Kontakt
Chef: Jeanette Flink Johansson, 010-112 47 37 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-1131047 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Helena Andersson, helena.ma.andersson@forsakringskassan.se : Saco: Karoline Mellgren, 010-116 93.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 20 mars 2023.

Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
7510542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: