Telefonist/ kundtjänstmedarbetare

Haparanda / Receptionistjobb / Haparanda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Haparanda, Kalix, Övertorneå, Överkalix, Luleå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haparanda i Haparanda, Kalix eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-08-15

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi telefonister och kundtjänstpersonal till våra kontor i Kalix och Haparanda.

Som medarbetare hos oss kommer du att bemanna våra kunders växel och/eller hantera kundtjänstärenden åt våra kunder. Detta ställer höga krav på din förmåga att bemöta de inringande på ett effektivt och professionellt sätt. I rollen ingår även administrativa moment som t ex mailhantering, kundtjänstuppdrag och att besvara chattar. Ditt främsta arbetsverktyg är en dator vilket kräver att du är en van datoranvändare. Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo samt har lätt för att ta till sig instruktioner och anpassa sig efter olika kunders behov.

Om företaget
Vi är ett marknadsledande telefonistföretag som erbjuder allt från enklare svarstjänster till telefonist med full växelbordsfunktion. Med vår svarstjänst får kunderna hjälp att hantera sina telefonsamtal, dygnet runt, året runt. I tillägg kan vi även agera kundtjänst, och hantera ärenden direkt. Tjänsterna levereras på alla nordiska språk samt engelska. Kunderna är små och stora företag samt myndigheter och organisationer. Kalix Tele24 grundades 1992 och har 150 anställda i Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Kalix och vi har dessutom kontor i Haparanda och Stockholm.

Vi söker dig som

Är serviceinriktad och gillar att uppfylla kundernas krav på kvalitet och service. Är duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt samt har social kompetens. Är empatisk och vill bidra till dina kollegors trivsel samt är ansvarfull, positiv och flexibel. Det är även en fördel om du är prestationsinriktad och lösningsorienterad samt en van datoranvändare som har lätt att lära sig nya system.

Kvalifikationer
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har godkända gymnasiebetyg eller motsvarande. God datorvana. Det är meriterande med erfarenhet från serviceyrken och/eller goda kunskaper i norska, eller finska. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Arbetstiden kan variera mellan dagtid, kvällstid och helger. Placeringen sker på något av våra kontor i Kalix eller Haparanda. Vi har några lediga tjänster med inriktning mot telefonistrollen och några tjänster som inriktar sig mot kundtjänst.

Kalix Tele24s akademi

Som nyanställd telefonist hos Kalix Tele24 genomgår du en modulbaserad telefonistutbildning. I utbildningen ingår teoripass, praktisk träning, medlyssning, kompetenstester samt coachning, individuellt och i grupp. Utbildningen genomförs i flera steg och inleds med teori i grupp där de olika delarna i utbildningsplanen redovisas. Detta varvas efterhand med praktik i växeln, med stöd av en mentor, för att sedan övergå till egen praktik. Utbildningen är ca 4 veckor och preliminärt startdatum 4 September.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
50-100%. Tillträde: 4 September tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-28
Ange följande referens när du ansöker: 2017/26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nathalie Wiklund 020-69 00 00

Företag
Haparanda

Adress
Haparanda
Strandgatan 28
95331 Haparanda

Kontorsadress
Strandgatan 28

Jobbnummer
3643241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haparanda

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haparanda: