Telefoniförvaltare

Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/IT / Supportteknikerjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/IT i Borlänge

I Borlänge kommun strävar vi efter att vara drivande inom den digitala utvecklingen för att kunna erbjuda en högkvalitativ och effektiv service till våra medborgare. För att vi ska kunna uppnå detta mål är det nödvändigt att ha en helhetssyn och främja samarbete, effektivitet och kvalitet genom noggrant övervägande och nära samverkan med olika kompetenser.

Inom vår enhet för utveckling och förvaltning samlar vi en bredd av kompetenser, inklusive projektledare, systemutvecklare, utbildare, systemförvaltare, informationssäkerhetssamordnare och IT-strateger. Tillsammans med övriga medlemmar på IT-kontoret fungerar vi som möjliggörare för den digitala utvecklingen i Borlänge kommun.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
• Jag finns här för Borlängebon
• Jag gillar utmaningar
• Jag möter varje människa med öppenhet

Publiceringsdatum
2024-03-14

Arbetsuppgifter
Älskar du att hjälpa människor med deras telefoner och datorer? Är utmaningar och nya grejer att ta tag saker som får dig att växa? Då är du den vi söker!

Du kommer att vara en del i vår viktigaste enhet, vår servicefunktion som möter våra kunder i vår servicedisk. Du är en fena på att pedagogiskt förklara och bemöta medarbetare med trilskande utrustning och du finner glädje i att lösa alla problem. Du kommer arbeta med att ge stöd och support för våra slutanvändare i både Borlänge och Säters kommun.

Alla kommuner i dalarna har en gemensam Telefonilösning som vi förvaltar tillsammans, det innebär ett stort kontaktnät i hela länet. Just nu är vi i ett stort införandeprojekt för att lyfta befintlig plattform och tillföra ny funktionalitet, men vi byter inte leverantör.
I det dagliga arbetet har du kontakt med våra interna användare - både via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt i vår servicedisk och du har även tät kontakt med våra leverantörer av växeltelefoni och hårdvara. Du kommer att jobba med konfiguration av tex svarsgrupper, beställningar och utlämning av telefoner, iPads och abonnemang, ta emot felanmälningar och hantera supportärenden samt administration och registervård i vårt växelsystem CMG. Vi använder oss av android samt ios telefoner och iPads som du administrerar i vårt MDM-system

Du ska kunna agera rådgivare till verksamheterna inom telefoniområdet. Vi arbetar aktivt för en bättre telefonkultur inom Borlänge kommun.

Vi arbetar i ett team med stort ansvarstagande gentemot våra kunder och rycker alltid in där det behövs.

Kvalifikationer
Har du jobbat i ett callcenter och har bra grepp om svarstider och samtalsflöden? Det är en värdefull erfarenhet att ta med sig.
Du har erfarenhet av att arbeta med support och har även god erfarenhet och ett intresse av telefoni frågor.

Du har relevant utbildning eller erfarenhet inom området som kan bedömas som likvärdig.
• Erfarenhet av Mitell / Mx-One
• Du är en utåtriktad strukturerad, flexibel och positiv till förändringar.
• Du är drivande, initiativrik, självgående och lösningsorienterad.
• Du ska kunna kommunicera väl i både tal och skrift på svenska.
• Det är meriterande att ha jobbat med service inom IT och Telefoniområdet.

Dessutom är det viktigt att du har lätt för att samarbeta. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

B-körkort

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att tjänsten kan tillträdas under förutsättning att säkerhetsprövningen blir godkänd. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll och ev. säkerhetsintervju i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1282592".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borlänge kommun (org.nr 212000-2239)

Arbetsplats
Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/IT

Kontakt
Enhetschef
Camilla Viborg
0243-739 65

Jobbnummer
8540095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/IT: