Telefoniansvarig till Servicecenter

Österåkers Kommun / Butikssäljarjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.

Arbetsplatsbeskrivning
Österåkers kommun är i en process att bygga ett servicecenter för våra medborgare. En nyckelroll i den nya organisationen kommer att vara att ansvara för uppgifter knutna till telefoni.

Publiceringsdatum
2018-02-14

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att till 50% arbeta med telefonifrågor. Det innefattar drift och administration av växel- och hänvisningssystem, beställning och hantering av telefoner/tillbehör, support till kommunens anställda gällande telefonabonnemang samt framtagande och uppföljning av telefonstatistik. För dessa uppgifter har du en tät kontakt med operatören.

Övriga 50% delar du mellan att arbeta som handläggare i servicecenter med en övergripande kompetens i frågor från medborgarna.

Kvalifikationer
Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av serviceyrke samt akademisk utbildning. Du har dokumenterad erfarenhet av drift och administration av växel- och hänvisningssystem. Du har även arbetat med schemaläggning och bemaninng av servicegrupper i ACD som verktyg, samt med TRIO.

Goda kunskaper i engelska krävs. Ytterligare språkkunskaper är en merit.

Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, bemötande, samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande.

Erfarenhet från en förvaltning inom kommunen är meriterande.

Anställningens omfattning
100%

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde
1maj 2018

Sista ansökningsdag
7 mars 2018



Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Paul-Pont, Servicecenterchef monica.paul-pont@osteraker.se +46 73-663 44 32

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga

Kontorsadress
Hackstavägen 22

Jobbnummer
3964407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: