Tekniskt nyfiken administratör sökes till kvalitetsavdelningen

Scania CV AB / Kontorsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania Purchasing ansvarar för globalt inköp till Scanias samtliga anläggningar samt till viss del även för andra märken inom Volkswagen Truck & Bus. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje, där vi sitter i nyrenoverade lokaler nära både pendeltåg, regionaltåg och bussar.

Avdelningen SQ har det övergripande ansvaret för kvalité på inköpta produkter. Sektionen Supplier Quality Cab & Electrics, SQC, inom SQ ansvarar för att stödja leverantörsvalsprocessen och säkra kvaliteten på våra produkter inom hytt och elektronik. Förutom vår administratör består sektionen av 3 grupper med storleksordningen 7 kvalitetsingenjörer (SQA) som fördelar sig över ansvarsområden såsom färg, plast, gummi, el/elektronik, kablage och hyttartiklar.


Publiceringsdatum
2017-09-13

Arbetsuppgifter
Som administratör inom SQC är du ett viktigt nav i sektionen verksamhet och du arbetar löpande med kvalitetsrelaterade arbetsuppgifter och fungerar som spindeln i nätet. Du kommer stötta och avlasta SQA'er, gruppchefer och sektionschef genom att vara sektionens administrativa stöd med bland annat uppföljningar av statistik, fakturahantering, beställningar, administration, uppdatering av databaser, resebokningar och systemstöd i kvalitetssystem. Våra kontaktytor är Scanias produktionsenheter, utvecklingsavdelningar, inköp och leverantörer.

Utöver de klassiskt administrativa uppgifterna som nämns ovan hjälper du också till med verksamhetsnära administrativa uppgifter såsom att exempelvis underhålla tekniska system med uppgifter från våra SQA'er. Du bör därför inte vara främmande för att vilja förstå tekniska frågor på en grundläggande nivå. Du är dessutom en viktig spelare i vårt förbättringsarbete där du exempelvis ansvarar för att hålla våra informationstavlor uppdaterade.

Din Profil
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har en positiv inställning till nya utmaningar. Som person bör du vara strukturerad, självständig, noggrann och gilla ett högt tempo. Du får en central sammanhållande roll och du bidrar aktivt till medarbetarnas trivsel. I ditt dagliga arbete kommer du att använda Microsoft Office-paketet. Du kommer även att arbeta i andra interna och externa datasystem, så god datavana är viktigt för att trivas i rollen. Du bör ha några års erfarenhet av administrativt arbete och vi ser gärna att du är nyfiken på teknik, gärna inom områdena plast, gummi, mekanik eller elektronik. Då en stor del av kommunikationen både internt och externt sker i en internationell miljö behöver du kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift såväl på svenska som på engelska. Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av ett stimulerande och intressant arbete med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.

Scania erbjuder
Respekt för individen är ett av våra kärnvärden och för rätt person som tar eget ansvar för sin utveckling erbjuder Scania många verktyg för en spännande karriär, i Sverige eller utomlands. Specialist eller ledare - du väljer. Vi erbjuder kompetensutveckling från första dagen via vårat eget utbildningscenter med både interna och externa kurser.

Som anställd har du även tillgång till en komplett träningsanläggning och våra egna pendlarbussar som tar dig till och från Cityterminalen i Stockholm eller Liljeholmen direkt till vår anläggning i Södertälje varje dag. Vi har även en rad andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer.

För mer information
Kontakta gärna Anu Axelsson, stf sektionschef SQC, 08-553 892 44, eller Rudi Alferi, sft avdelningschef SQ 08-553 895 12.

Så ansöker du
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Ansök via HR InLine/Jobbsök senast den 2 oktober. Job Id 20174241 . Urval kommer att ske löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20174241 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
3694961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: