Teknisk systemspecialist inom klienthantering

Göteborgs stad., Intraservice / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Intraservice i Göteborg

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 600 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Från årsskiftet har förvaltningen också ansvar att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2018-12-28

Arbetsuppgifter
Inom verksamhetsområdet IT finns ca 100 medarbetare som ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av Göteborgs stads centrala IT-miljö. Enheten Klient ansvarar för förvaltning och utveckling av Göteborgs Stads IT-arbetsplats. Våra lösningar spänner över cirka 100 servrar, 90 000 klienter och 100 000 användare från administrativa och pedagogiska verksamheter.
Vi erbjuder nu rätt person möjligheten att få delta i arbetet med att supporta och förvalta lösningar för klienthantering.
Som teknisk systemspecialist ingår du i ett team som arbetar med support och förvaltning av digitala arbetsplatslösningar för både administrativa och pedagogiska verksamheter. Du kommer arbeta i en stor och spännande miljö som ligger i teknisk framkant med lösningar inom Windows, MacOS, ChromeOS, iOS/tvOS, Android, Terminal Server, Office 365, Active Directory och utskrift.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att lösa ärenden, (requester och incidenter) som läggs till vår grupp. Du kommer också vara delaktig i arbetet för att ständigt förbättra tjänsterna och minimera antalet incidenter samt stötta i förvaltningsarbetet. En viktig del för dig som systemspecialist är att stötta andra linjens support med kunskap och dokumentation.
I arbetet med att supporta och förvalta lösningar och tjänster inom klienthantering kommer du föra en aktiv dialog med representanter för verksamheten och med dina kollegor på Intraservice. Det är därför viktigt att du är duktig på att kommunicera, att du lyssnar och analyserar verksamhetsmål för att sedan kunna översätta dessa till tekniska lösningar.



Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig. För att lyckas bra med detta arbete har du också en bred och djup teknisk kunskap inom klienthantering. Du är driven och engagerad. Du tar tag i problem/nya uppdrag/projekt och i dialog med kollegor löser du dem. Du räds inte nya produkter/tekniker utan ser det som en chans att bredda din kunskap.
Du ser möjligheterna med tekniken och hur dessa kan lösa verksamhetsmål. Du vågar tänka utanför ramarna, arbetar proaktivt och håller dig uppdaterad inom ditt ansvarsområde.
Du som söker har dokumenterad erfarenhet inom ett antal av nedan områden:
• Support av tjänster inom klienthantering
• Windows klient OS
• Apple iOS/tvOS/MacOS
• Android
• ChromeOS
• Office 365
• Active Directory
• Print

Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta inom kommun eller myndighet
• Erfarenhet av pedagogiska verksamheter
• Uniflow
I rollen som teknisk systemspecialist lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper förutom din tekniska kompetens. Du är lösningsfokuserad och har en vilja att utveckla och effektivisera dina arbetsuppgifter, du har driv och förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbete. Du är bra på att kommunicera (både i tal och skrift på svenska), skapa relationer och ger ett förtroendeingivande intryck. Du är ödmjuk och trivs att arbeta som en del av ett team och stöttar gärna kollegor och delar med dig av din kompetens och erfarenhet.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-11
Ange följande referens när du ansöker: A840019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Johnsson 031-367 83 53

Företag
Göteborgs stad., Intraservice

Adress
Göteborgs stad., Intraservice
Rosenlundsgatan 4
40331 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 4

Jobbnummer
4531390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Intraservice: