Teknisk supportmedarbetare

SiteVision AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SiteVision AB i Örebro

Vi erbjuder en kombinerad och varierande tjänst. Du kommer att variera dina dagar mellan att ge teknisk kundsupport och hantera SiteVision drift- och nätverksmiljöer.

SiteVision är Sveriges ledande webbpubliceringsverktyg och används av tusentals webbplatser. Vår filosofi är att erbjuda avancerad funktionalitet för att bygga webbplatser samtidigt som det är enkelt att använda utan programmeringsberoende.

Publiceringsdatum
2013-05-13

Om tjänsten
Tjänsten innebär att du ger teknisk support till våra kunder på vår produkt, samt är med och hanterar och vidareutvecklar vår molnbaserade driftmiljö.Vi har många nöjda kunder och en stor anledning till detta är vår servicedesk som är ansiktet utåt mot kunderna. Vår servicedesk ger användar- och systemsupport till våra kunder gällande vårt webbpubliceringssystem SiteVison. Vi är fem personer som arbetar i servicedesk varav två personer svarar i telefon (ärenden kommer också in via mail). Alla löser ärenden av olika karaktär. Det kommer in användarärenden, tekniska ärenden och utvecklarärenden. Du kommer att bistå vår servicedesk med ärenden av mer teknisk karaktär.

SiteVision Cloud
SiteVision Cloud är vår egen molnmiljö för SiteVision som bygger på marknadsledande teknik från bla HP, Cisco och F5. Miljön är helt Linux-baserad och utnyttjar SiteVisions egen klusterteknik och multipla datahallar för att uppnå en redundant och lastbalanserad miljö där våra kunder tryggt kan hantera sina webbplatser.

Om dig
Vi söker dig som har goda kunskaper i:
• Linux
• Nätverkskommunikation
• Cisco nätverksutrustning
• Serverhårdvara
• Webbteknik (http, ssl, etc.)

Det är också meriterande om du har erfarenheter av:
• SiteVision
• F5 BIG-IP lastbalanserare
• Felsökning
• Installation och konfiguration av datorer och servrar
• Mac OS X och Windows
• Citrix XenServer
• Katalogtjänster
• Programmering i JavaScript, bash och Java

Nära kundkontakt är en central del av arbetet och det är därför viktigt att du trivs med detta och kan bygga personliga relationer.

Som person är du social och du har en väl utvecklad pedagogisk och analytisk förmåga för att möta kunder på bästa sätt. Mycket av återkopplingen i supporten sker via mail och det är därför en styrka att du är bra på att uttrycka dig i skrift.

Välkommen med din ansökan!

Om SiteVision AB
SiteVision AB är ett växande företag som utvecklar Sveriges ledande webbpubliceringsverktyg, med kunder som t.ex. Skatteverket, Telenor, SBAB, Arbetsförmedlingen, Securitas Direct, Sveriges Kungahus och fler än 100 kommuner. Produkten SiteVision är Sveriges nyttigaste CMS-verktyg. Våra framgångar har gjort att vi nu tar nästa steg i vår utveckling. Vi är idag ett tjugotal anställda och vill nu förstärka vår supportorganisation.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-03
Ansökan kan skickas till e-postadress: ulrika.sandberg@sitevision.se

Kontakt
Ulrika Sandberg, Supportchef 0706600182 ulrika.sandberg@sitevision.se

Företag
SiteVision AB

Adress
SiteVision AB
Vasagatan 10
70210 ÖREBRO

Kontorsadress
Vasagatan 10
ÖREBRO

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 019-173030
Faxnummer: 019-173031
E-postadress: info@sitevision.se

Jobbnummer
1550029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SiteVision AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SiteVision AB: