Teknisk support till internationellt IT-företag!

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2012-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support till internationellt IT-företag!" (publicerad 2014-03-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

TNG Group AB

Är du en en stjärna på datorer, databaser, nätverk och felsökning? Samtidigt som du älskar att ge service? Då ska du söka tjänsten som Teknisk support till vår kund!

Beskrivning av tjänsten
Kunden är ett internationellt IT- företag som utvecklar och tillverkar kassasystem. Du kommer att arbeta som tekniskt avancerad support mot företagskunder som använder kassasystemet. I rollen kommer du att besvara och lösa frågor och problem som kunderna ringer med.

Tjänsten är på heltid och man arbetar i skift där natt och helgarbete förekommer. Uppdraget är med start omgående.

Du kommer att ingå i vår bemanning, vilket innebär att du är anställd av TNG och arbetar som konsult hos kund. För rätt person finns möjligheter till övertag av kund.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen som teknisk support ser vi att du har en eftergymnasial utbildning i systemvetenskap eller liknande utbildning alternativt att du har några års erfarenhet som system/server/databasadministratör. I och med den erfarenheten har du också hunnit skaffa dig goda kunskaper inom Windows Server OS (2003+) och Windows Client OS (XP+).

Du har gärna även god kännedom om TCP/IP, Active Directory, MS Exchange 2007, MS SQL 2005 eller senare. Meriterande är kunskaper och erfarenhet inom virtualsering (ESX,ESXi,Hyper-V), MS Deployment & MSI Paketering, Cisco, ISA Server, Linux, McAfee Epolicy, MOM, Sharepoint, Office Communicaton / Unified Messaging, MCP eller MCSA samt att skapa SQL-frågor i databashanteraren.

Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person som har en väl utvecklad känsla för service. Alltid sätta kundens behov först och vara en bra lag spelare i ett sammansvetsat team är viktiga ingredienser för att passa i rollen. Du har ett stort tekniskt intresse och vi ser att du har ett driv, vill utvecklas och hittar nya lösningar.

Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Liza Andersson 031-761 22 21 . Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.

Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är Sveriges femte snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2011. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.

Publiceringsdatum
2012-04-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-28
Ange följande referens när du ansöker: 6081
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liza Andersson, 031-761 22 21

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm

Jobbnummer
1222700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: