Teknisk Support (spoc) Till Multinationellt Företag Inom Telekom

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-07-29

Företaget
Bravura söker nu en teknisk support till ett multinationellt företag inom telekombranschen. Företaget äger och driftar ett av de största fiberoptiska näten i världen. De har tusentals kunder och finns i över 80 länder. Du kommer att arbeta på företagets huvudkontor i Stockholm.

Du börjar som konsult hos Bravura, med god chans till överrekrytering på sikt.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk support kommer du att ha kontakt med företagets kunder via mail, telefon och deras ärendehanteringssystem. Du tar även kontakt med kunder som berörs av större strömavbrott och rapporterar orsaken till avbrottet. Exempel på arbetsuppgifter är att se om en port är uppe eller nere, genom att tolka statistik, loggmeddelanden och ljusnivåer. Du arbetar med konfigurering, felsökning och eskalering av ärenden. Avdelningen arbetar skift och har öppet 24/7, 365 dagar om året.

Kvalifikationer
Utbildning: Eftergymnasial teknisk utbildning, inom exempelvis nätverk eller telekommunikation.

Programvaror/verktyg: Hög teknisk kunskap , förståelse och intresse för telekommunikation (TCP/IP-teknik)

Meriterande: Certifieringar inom Cisco och/eller Juniper. Erfarenhet från att arbeta i en support eller kundtjänst.

Språk: Flytande kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du har erfarenhet från andra språk, då du har kontakt med internationella kunder.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceminded, stresstålig och har en god samarbetsförmåga. Du har lätt för att hantera kunder, är ansvarstagande och har en god problemlösningsförmåga. Därtill har du lätt för och ett intresse för att lära dig nya tekniker, system och rutiner.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: sebastian.scaparro@bravura.se
Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: SPOC, NOC, telekommunikation, TCP/IP, konfigurering, routing, switching, CISCO, Juniper

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sebastian Scaparro 08-40024050 sebastian.scaparro@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2970528

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: