Teknisk support / First line support / Supporttekniker

Bravura / Supportteknikerjobb / Karlstad
2018-07-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support / First line support / Supporttekniker" (publicerad 2019-03-19) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Karlstad, Nacka, Arvika, Hagfors, Mariestad eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.


Publiceringsdatum
2018-07-09

Företaget
Företaget är specialiserade inom systemintegration för IT och telekommunikation och har cirka 750 medarbetare på 21 orter i Sverige. De är en del av en stor koncern och en molnleverantör med de högsta certifieringarna som erbjuder sina kunder skräddarsydda IT-tjänster. Kulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå och företagets medarbetare har djup teknisk kunskap inom IT-infrastruktur. De söker nu en ny medarbetare där du blir en del av ett team som präglas av en god gemenskap och en vilja av att ständigt förbättras. Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Karlstad.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Bravura och arbeta som konsult under minst sex månader. Företagets intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.


Dina arbetsuppgifter
Som teknisk support ansvarar du för den första kontakten med företagets företagskunder. Rollen innebär att bistå kunderna med teknisk expertis gällande olika ärenden samt ett ansvar att leverera en lösning. Ärendena är av varierande karaktär och omfattning och kan gälla allt från mailinställningar till serverproblem samt ta från ett par minuter till två dagar att lösa. Kunderna supportas över telefon och mail. Rollen innebär kontakt med interna funktioner, bland annat 2nd line support och ditt främsta fokus är att arbeta för nöjda kunder. Här erbjuds du möjligheten att utveckla dina tekniska kunskaper och att bli en del av ett team med bra sammanhållning.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller IT
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna som kundtjänst eller teknisk support
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Du har mycket god dator- och systemvana
• Det är meriterande med kunskaper inom Windows Server och Exchange

Vi tror att du som söker tjänsten är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Att ta egna initiativ ser du som motiverande och du har viljan samt intresset att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar och trivs i en social roll med många kontaktytor. Vidare har du har förmågan att ta dig an nya förhållningssätt och du är öppen för förändring.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teknisk support, first line support, 1st line support, support, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, supporttekniker, tekniker, teknik, IT, telekom, heltid, konsult, Karlstad

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabrielle Svensson gabrielle.svensson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1780

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4250664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: