Teknisk support 2:nd line

SW / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

Vi söker en medarbetare till Europas ledande transaktionshus, Payzone. Företaget ligger i fina lokaler i Liljeholmen, Stockholm, och på kontoret är det en glad och positiv stämning. Du kommer att ingå i vårt tekniska supportteam som arbetar med att ge support till våra kunder och kassapartners, avseende vår betallösning,tillhörande utrustning och tjänster.

Vår tekniska support är organiserad under avdelningen Business and Product Development. Den tekniska supporten tar emot alla inkommande samtal och mail, löser ärenden och lägger de mer komplexa tekniska frågorna vidare till 3rd line på vår Utvecklingsavdelning. Det tekniska supportteamet består idag av 5 personer som alla jobbar nära såväl utveckling, sälj och avtalsadministration.

Rollen: Du kommer att arbeta med att ge support till våra kunder och partners som nyttjar Payzones betallösningar. Du kommer främst att arbeta med fördjupad felsökning och supportfrågor. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.

I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som:

•        Loggfilsläsning

•        Felsökning betallösning

•        Felsökning terminaler

•        Eskalering till IT-driften vid centralt fel internt eller driftpartners

•        Tekniska frågor kring PC, Windows, brandväggar, nätverk och antivirus

•        Dokumentation och rapportering av fel och önskade förändringar till utvecklingsavdelningen

•        Teknisk support och felsökning av hårdvara och mjukvara

Bakgrund och person: Vi söker dig som har arbetat med tekniskt supportarbete tidigare, gärna på en 2nd line support, och har god vana av att ge service via telefon och e-mail. Du är välbekant med ITIL processer och bör ha goda kunskaper i PC- och nätverksmiljö, du får gärna ha en teknisk utbildning eller någon form av utbildning inom området. Erfarenhet av kassa- och betalkortsbranschen är meriterande. Du trivs med att arbeta med teknisk felsökning och att ge god service. Då arbetsbelastningen kan variera kraftigt ska du även vara stresstålig och kunna göra prioriteringar i ditt arbete. Du behöver både kunna samarbeta i grupp och även kunna arbeta självständigt. Du bör ha en god teknisk förståelse eftersom våra produkter är relativt tekniskt avancerade. När du väl är på plats förser vi dig med relevant utbildning kring våra produkter.

Övrigt: I denna rekrytering samarbetar vi med SW. Payzone tillämpar 6 månaders provanställning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anders Eklund, 076-647 16 88.

Publiceringsdatum
2015-03-24

Arbetstider och omfattning
tillsvidare tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Eklund

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4 tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2218094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: