Teknisk sakkunnig / Produktspecialist med erfarenhet från energi

Shaya Solutions AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 16 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att fylla rollen som produktspecialist inom elmarknadsområdet med ansvar för välfungerande kommunikation samt koordinering av systemförändringar. Det innebär flera kontaktytor internt och externt för att samla in behov, agera kravställare och teknisk rådgivare för IT-lösningar inom området.

Rollen tillhör ett produktteam där fler produkt- och systemspecialister ingår. Produktteamet jobbar agilt och tvärfunktionellt för att stödja kärnverksamheten. Produktägaren leder teamet och produktspecialister rapporterar till produktägaren.

Som produktspecialist jobbar du både som koordinerare, teknisk rådgivare samt testledare inom områden som säkerställer välfungerande elmarknadslösningar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har starkt intresse för elmarknadsfrågor.

Det handlar om att jobba brett med hela verksamhetsprocessen - från kontrollrummet till Day-ahead och Intraday marknadskoppliningen, och hur de processerna realiseras i lokala system och europeiska IT-plattformar.

Du kommer att ingå i ett mycket kompetent team som jobbar agilt och tvärfunktionellt för att stödja kärnverksamheten. Teamet jobbar i högt tempo och har många kontaktytor både internt och externt.

Du får kollegor med många års erfarenhet inom elbranschen och du kommer således ha möjlighet att få god vägledning och utbildning i din nya roll samt skaffa dig mycket djup kunskap om elmarknaden parallellt med det tekniska arbetet. Det finns en stor potential att växa i rollen och ta mer ansvar med tiden.

Ytterligare arbetsuppgifter

• Representera kunden i Nordiska och Europeiska sammanhang
• Delta i europeiska och nordiska arbetsgrupper
• Koordinera systemförändringar ur ett tekniskt perspektiv
• Samla in behov internt
• Planera och utföra tester
• Bidra till uppföljningar och felrapporteringar

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Teknisk / IT utbildning på högskole-/universitetsnivå, exempelvis Civilingenjör inom Energi/Data/Maskin eller erfarenhet alternativt utbildning vi bedömer relevant
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från energiområdet
• Dokumenterad förmåga att ta sig an komplicerade sammanhang / uppgifter
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Kunskap om el- eller kraftmarknaden, specifikt day-ahead och intradagsmarknaderna
• Erfarenhet av ha jobbat med projektarbete på stora företag

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• Starkt intresse och viljan att förstå elmarknaden
• God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.
• Har förmåga att snabbt ta till sig verksamhetsprocesser och behov och omsätta dessa i konkreta krav och testfall utifrån verksamhetsbehov
• Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad, med förmåga att ta initiativ, analysera och finna lämpliga lösningar
• Strukturerad och förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete
• Engagerad och driven av att vilja skapa nytta för verksamheten
• God samarbetsförmåga

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 16 mån

Publiceringsdatum
2022-03-25

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se

Jobbnummer
6475429

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: