Teknisk projektledare till E-legitimationsnämndens kansli i Soln

Skatteverket / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

E-legitimationsnämnden är en myndighet med uppgift att ta fram gemensamma krav och riktlinjer för säker identifiering och elektronisk underskrift för offentlig sektor, samt se till att det finns tjänster inom området. Nämndens fokus är för närvarande att ansluta aktörer till Svensk e-legitimation genom att stödja, föra dialog och informera berörda parter.
Nämnden leds av sju ledamöter som är utsedd av regeringen och det löpande operativa arbetet genomförs av ett kansli. Uppgifterna inom kansliet är av varierande slag som att utveckla och underhålla nämndens regelverk, skapa rutiner för anslutning av aktörer, följa upp och granska aktörernas kravuppfyllnad mot regelverket, driva ett samverkansforum där alla aktörer anslutna till Svensk e-legitimation ingår, utvecklingsaktiviteter, analyser av olika slag, kommunikationsaktiviteter samt omvärldsbevakning.
Kansliet består av fem heltidstjänster och alla som arbetar på kansliet är formellt anställda av Skatteverket.

Dina arbetsuppgifter som teknisk projektledare innebär att leda och driva arbetet avseende tekniska specifikationer och processer. Din roll är självständig och varierande och i den ingår bl.a. att ta fram, vidareutveckla och förvalta de tekniska miljöerna inom myndigheten. Du har en arbetsledande funktion över konsulter och arbetet kräver att du kan samarbeta och föra dialog med, samt förankra förslag hos andra berörda offentliga och privata aktörer. Därför är det viktigt att du är skicklig på att kommunicera och duktig på förklara komplicerade tekniska frågor för icke-tekniker. Du kommer vidare att behöva balansera olika intressen, samtidigt som det åligger dig att fatta beslut med självförtroende och pondus.

Du har budgetansvar inom ditt ansvarsområde i samråd med kanslichefen. I ditt arbete ingår också att aktivt omvärldsbevaka utvecklingen inom elektronisk identifiering och signering.

E-legitimationsnämnden är en relativt ny myndighet verksam inom ett område i snabb utveckling, vilket kommer prägla arbetet. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och växla mellan strategiska och operativa frågor. För att trivas hos oss bör du därför stimuleras av att arbeta i ett litet team och snabbt kunna planera och prioritera om när förutsättningarna förändras.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning inom teknik eller motsvarande erfarenhet
• har dokumenterad erfarenhet från projektledning inom IT alternativt från verksamhetsutveckling med koppling till det tekniska området
• har erfarenhet av transaktionstunga system
• har erfarenhet av att jobba med leverantörer och att fungera som kravställare
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har erfarenhet av upphandling av teknik och god förhandlingsvana
• är kommunikativ och kreativ
• är mål- och resultatinriktad
• är strukturerad och självgående
• är bra på att samarbeta
• är pragmatisk och flexibel
• är mångsidig och operativ
• har god förmåga att leda andra.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av elektronisk identifiering och signering.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

I denna rekrytering samarbetar E-legitiomationsnämnden med Source. Din intresseanmälan för tjänsten lämnar du på http://www.source-executive.se eller på  http://www.skatteverket.se senast den 31 maj.

För mer information om tjänsten kontakta Ulrica Pantzar 0703-44 44 67 eller Minna Aspnäs 070-735 20 23.

Mer information finns på http://www.elegnamnden.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-05-08

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
17194 Solna

Kontorsadress
17194 Solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2285512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: