Teknisk konsult / Specialist inom SimCorp Dimension till Virtusa

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-10-31

Företaget
Virtusa är ett ledande konsultföretag som erbjuder avancerade specialisttjänster inom Treasury, Kapitalförvaltning och Capital markets. I kombination av unik spetskompetens och hög leveransförmåga, erbjuder Virtusa ett komplett utbud av tjänster till sina kunder som spänner från management och tekniska konsulttjänster till outsourcing av hela funktioner och system. Virtusa samarbetar idag med ledande finansiella institutioner, försäkringsbolag och telekomföretag över hela världen. Deras framgång bygger på en ständig strävan att genom utveckling av spetskompetens vara bäst i branschen.

På Virtusa Nordics arbetar totalt 84 medarbetare och de har kontor i Stockholm och Göteborg samt i Holland och på Sri Lanka. Rollen är förlagd inom Financial Systems Specialist/Support (FSS), ett team bestående av 19 medarbetare som i huvudsak servar kunderna med applikations och teknisk support remote från respektive kontor. Du arbetar i ett mindre tekniskt team inom FSS som teknisk konsult/specialist inom SimCorp Dimension. Arbetsklimatet är öppet och du ges stor frihet under ansvar för arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Som teknisk specialist inom SimCorp Dimension arbetar du i en konsultroll och hanterar främst allt det dagliga i och kring den tekniska plattformen och infrastrukturen gällande kundernas SimCorp Dimension-installationer som Virtusa själva hostar. Du har ett nära samarbete med applikationsspecialistteamet som hanterar det dagliga användarstödet. Rollen innebär breda kontaktytor såväl internt som externt, där du till viss del har kontakt med slutanvändare, systemförvaltare samt interna utvecklingsavdelningar för applikationen. Kundkontakten sker via mail, telefon samt genom ett ärendehanteringssystem. I arbetsuppgifterna ingår även planering av och delaktighet i uppgraderingsprojekt, implementation av nya funktioner, plattformsutveckling samt säkerhetsanalys.

Du varierar mellan att arbeta hos Virtusas kunder till att arbeta remote från kontoret på Strandvägen i Stockholm och har varierande, flexibla arbetstider. I rollen erbjuds du utmanande och utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med kompetenta kollegor.


Kvalifikationer
• Minst 2 års teknisk erfarenhet av SimCorp Dimension
• Fördjupad kompetens inom något/några av följande områden
• Windows servermiljöer
• Virtualisering
• Relationsdatabaser
• Programmering/skriptkunskaper
• Kunskaper om nätverkskonfiguration
• Högt säkerhetstänkande
• Erfarenhet av kontinuitets- & katastrofplanering
• Rapportverktyg som exempelvis Crystal Reports
• Erfarenhet av integration mot angränsande miljöer

• Kännedom om arbetsflödet/arbetsprocesser hos en fondförvaltare, kapitalförvaltare, pensionsbolag, eller annat finansiellt institut (meriterande)
• Teknisk erfarenhet av Finance Kit, Wall Street Suite eller annan treasury applikation (meriterande)
• Erfarenhet av kravställande mot hostingbolag (meriterande)
• Obehindrad engelska i tal och skrift, svenska är starkt meriterande

Som person är du driven och tycker om att ingå i ett team där du får dela och utveckla kunskap med närstående kollegor. För att passa i rollen bör du kunna hantera många pågående ärenden samtidigt och tycka om att ta dig an utmanande problem där du är nyckelfaktorn till lösning hos kunden. Fokus på säkerhet är något som faller sig naturligt för dig. Eftersom du arbetar i en konsultroll är det därtill viktigt att du har god förmåga att hantera kontakt med kunden genom god kommunikation.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Strandvägen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: simcorp, simcorp dimension, simcorp-specialist, support, IT-support, treasury, financial systems, finansiella system, kapitalförvaltning, crystal reports, finans kit, wall street suite, treasury application, stockholm, remote, FSS, financial system support, applikationskonsult, applikationssupport, applikationsspecialist, captal markets, ärendehantering, ticket support

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Grind linnea.grind@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3776606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: