Teknisk konsult inom office 365

Framtiden AB / Datajobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill utveckla dina kunskaper inom office 365!

Dina arbetsuppgifter
Som teknisk konsult kommer du att ingå i ett team på 18 konsulter som har bred kompetens inom IT. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av att utföra grundinstallationer av office 365 ute hos kund men även inne på kontoret i Halmstad. Du kommer att arbeta med flertal projekt samtidigt som varar mellan 2-4 månader. Under din inledande period kommer du att få stöttning av en senior kollega som är specialist inom office 365. Till en början kommer fokus ligga på installationer men på sikt är tanken att du kommer att få ett helhetsansvar och bygga din kompetens inom office 365.

Arbetsuppgifter:
• Grundinstallationer av office 365
• Kundkontakt
• Support till kund


Om företaget
Kunden är en marknadsledande it-infrastrukturleverantör i Europa med ca 6900 medarbetare. Företaget finns i 7 länder i Norden och Baltikum.

Din profil

Skallkrav:
• YH/KY utbildning inom data/IT
• Kunskap inom office 365
• Körkort B
• Svenska och engelska i tal samt skrift
• Du bor i närområdet


Meriterande:
• Kunskap inom Powershell
• Tidigare arbetslivserfarenhet av office 365

För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har en eftergymnasial utbildning inom data/IT där du har med dig kunskap inom office 365. Vi ser helst att du bor i närområdet samt har körkort B. Det är meriterande om du har kunskap från studier eller tidigare erfarenhet av powershell. Som person ser vi att du har rätt attityd samt att du har viljan att utvecklas. Du är flexibel och social, något som rollen kräver då du kommer ha daglig kontakt med kunder samt dina kollegor. Stora utvecklingsmöjligheter finns för att bli specialist inom office 365.

Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Ort: Halmstad
Arbetstider: 08-17
Start: Oktober

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passera. Skicka din ansökan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-08-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Ange följande referens när du ansöker: 12913
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Johansson emma.j@framtiden.com 0723063800

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3670515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: