Teknisk förvaltare

Sollentuna Kommun Fastighetsenheten / Administratörsjobb / Sollentuna
2016-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk förvaltare" (publicerad 2016-12-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Fastighetsenheten i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Vill du arbeta i en av Stor-Stockholms mest expansiva kommuner och endast ha 2 minuters promenad till pendeltåget? Då har vi jobbet för dig!

Trafik- och fastighetskontoret i Sollentuna kommun söker en teknisk förvaltare till fastighetsavdelningen, med fokus på kommunens verksamhetslokaler.
Trafik- och fastighetskontoret ansvarar för förvaltning av kommunens mark och fastigheter samt för kommunens trafikfrågor och parkeringsövervakning.

Som teknisk förvaltare ansvarar du för att våra fastigheter och anläggningar hålls i fint skick och att de är ändamålsenliga. Du följer och säkerställer effektiviteten i det externa driftavtalet för Sollentuna kommun. Till ditt stöd finns kundförvaltare, markförvaltare, energicontroller och funktioner inom ekonomi. Du förväntas bidra med din kunskap och generera idéer och förslag på hur fastigheterna kan utvecklas inom fastighetsområdet.

Publiceringsdatum
2016-02-11

Dina arbetsuppgifter
Som teknisk förvaltare driver och utvecklar du de tekniska fastighetsunderhållet i ditt bestånd. Du ansvarar för att fastigheternas tekniska system och funktion upprättshålls. Säkerställa att lagar och myndighetskrav efterlevs. Planera reinvesteringar och arbeta med långsiktig underhållsplanering. Ansvara för statusbesiktningar och uppföljningar samt driva och förankra förbättringsarbeten i samarbete med kundförvaltare och hyresgäster. Driver energi- och driftoptimeringsprojekt tillsammans med energicontroller. Upprättar av drift-, underhållsbudget samt prognoser. Tar fram kalkyler och investeringsunderlag. Samordnar mindre/medelstora projekt med våra samarbetspartner. Leder extern driftentreprenör och följer upp kommunens driftavtal. Ansvarar för och följer upp att systematiskt brandskyddsarbete (SBA) utförs. Hanterar och är behjälplig i försäkringsärenden. Medverka vid upphandling av entreprenörer/leverantörer.

Kvalifikationer
Relevant teknisk utbildning eller minst 3 års yrkeserfarenhet av arbete med Ventilation, Värme och Styr- och övervakningssystem. Meriterande är om du har begränsad elbehörighet (BB1). Några års erfarenhet av teknisk förvaltning gärna av kommunala fastigheter och från tekniskt avancerade fastigheter. God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom området. Erfarenhet inom AFF och LOU är meriterande. Du har goda IT kunskaper och administrativ förmåga och är van att arbeta i olika fastighetstekniska system. Du har lätt för att se ekonomiska samband och har ett affärsmässigt tänk. Du utrycker dig väl i tal och skrift Innehar B-körkort
  Personliga egenskaper

Du är driven och har en förståelse för sambandet mellan fastigheternas olika system. Du har ett brinnande intresse för teknik och tycker att det är kul att få vara med och bidra med din kompetens till såväl våra kunder som internt bland dina kollegor. Din kommunikativa förmåga kommer att vara en mycket viktig del i framgångsfaktorerna för denna roll.

Du hittar lätt lösningar och samarbetar på ett smidigt sätt med olika personer för att nå dina och verksamhetens mål. I ditt arbete är du strukturerad och vill leverera kvalitet. Du ser nytta av att arbeta planerat och strukturerat men kan hantera stressiga situationer då något oförutsett dyker upp. Du delar gärna med dig av din specialistkunskap och bidrar med ditt positiva sätt i förvaltarteamet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett jobb i en omväxlande miljö och med goda utvecklingsmöjligheter. Vi vill tillvarata de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Kontoret eftersträvar också en god arbetsmiljö där varje medarbetare har en sund balans mellan yrkes- och privatliv. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset intill Sollentuna centrum som erbjuder ett stort utbud av restauranger och service i en nyskapad stadsmiljö.

Detta är en heltidstjänst, tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Du kan läsa om våra förmåner på länken nedan:

http://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/Jobba-i-Sollentuna-kommun/Formaner-for-dig-som-jobbar-i-Sollentuna-kommun/

Varaktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Reine Jonsson, Enhetschef förvaltare 08-57921575
Susanna Arbro, Avdelningschef fastighet 08-57921770

Företag
Sollentuna Kommun Fastighetsenheten

Adress
Sollentuna Kommun Fastighetsenheten
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2665026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Fastighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Fastighetsenheten: