Teknikspecialist till Polisens E-arkiv, Norrköping

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Datajobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Norrköping, Linköping, Örebro, Stockholm, Borlänge eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

IT-avdelningen, som består av drygt 800 anställda, är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten vars främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur samt för att införskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet.

Enheten Utveckling och Applikationsförvaltning har ett helhetsansvar för mjukvaruutveckling, förvaltning och livcykelhantering av myndighetens IT-produkter. Enhetens målsättning är hög utvecklingstakt, hög teknisk och funktionell kvalitet och att generera verksamhetsnytta i de leveranser som enheten ansvarar för. För att åstadkomma detta inför vi nu arbetssätt som syftar till att arbeta lättrörligt och testdrivet med fokus på att kontinuerligt leverera verksamhetsnytta. Enheten består av sex sektioner; Operativa verksamhetssystem, Utredningssystem, Underrättelsesystem, Kansli- och stödsystem, Forensik bastjänster och utvecklingsmiljöer.

Sektionen Forensik, bastjänster och utvecklingsstöd består av sex grupper; Bastjänster 1, Bastjänster 2, Loggning/behörighet, Utvecklingsstöd och Forensiska system och ansvarar för produkter och leveranser som till stor del, men inte enbart, stöttar övriga IT-avdelningen. Gruppen Bastjänster 2 ansvarar bland annat för polisens Formulärportal, eArkivet och generella tjänster som Persontjänsten och SMS-tjänsten.

Vi söker nu tekniska produktspecialister till gruppen Bastjänster 2.



Publiceringsdatum
2016-11-29

Arbetsuppgifter
Vi utökar vår grupp i Norrköping, teamet ansvarar för våra interna stödtjänster såsom en objektlagringsplattform och masterdatabaser som förser system med olika typer av information. Nu behöver vi dig som kan axla rollen som produktspecialist för vårt e-arkiv.
Du kommer ansvara för drift och anslutningar mot e-arkivet, har du även en utvecklarbakgrund så kan programmering förekomma. Arbetet innebär att ha många kontakter vilket är något du tycker om.

Som produktspecialist generellt stödjer du verksamheten genom att tillhandahålla god kompetens kring områdets produkter och system. Du arbetar med utveckling och underhåll av produkter och miljöer, integration, felsökning, rättning och dokumentation. Som specialist inom en specifik applikation kan du även arbeta med att konfigurera och anpassa standardsystemet/applikationen inom ramen för dess möjligheter så att användare i systemet har den funktionalitet som efterfrågas. Du bedriver omvärldsbevakning inom området för att säkerställa en god livscykelhantering rörande produkten. Du arbetar med egenutvecklade produkter och/eller upphandlade standardprodukter. För upphandlade standardprodukter samarbetar du med leverantörer kring de underhålls-, förbättrings- och vidareutvecklingsåtgärder som är nödvändiga i produkten.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• akademisk examen inom data- eller systemvetenskap alternativt motsvarande akademisk examen inom it-området
• erfarenhet av arbete i agila team
• mångårig erfarenhet av att genomföra förändringar av produkter och IT-system
• förmåga att hantera produkter ur ett livscykelperspektiv
• erfarenhet av teknisk systemförvaltning
• erfarenhet av utvecklingsprojekt inom it
• god kunskap angående integration av komplexa it-system

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av e-arkivlösningar inom offentlig verksamhet
• erfarenhet inom javaprogrammering
• erfarenhet av Confluence och JIRA

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är utåtriktad, analytisk, drivande och självgående. Du ska ha förmåga att bygga relationer, förtroende och samarbete med alla typer av människor. Du ska också vara pedagogisk samt ha god förmåga att leda, stödja och motivera andra i din omgivning. Vidare ska du kunna skapa trygghet i din omgivning och ha mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga som kännetecknas av en prestigelös framtoning.



ÖVRIGT
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Mer om anställningen
Anställningen gäller tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger i centrala Norrköping.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Så ansöker du
Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg här eller kopiera och klistrar in nedan länk i en extern webbläsare. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.

Sista ansökningsdag är 16 december 2016.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid tillämpas. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16
Ange följande referens när du ansöker: C9916/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rikard Gunzenheimer 010-562 80 63

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, IT-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3187141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: