Teknikintresserad orderadministratör till Mersen

Hero / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknikintresserad orderadministratör till Mersen" (publicerad 2018-05-03) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Vill du jobba i en teknisk miljö i en koordinerande och social roll? Skulle du trivas på en internationell arbetsplats? Då kan detta vara tjänsten för just dig!

Om bolaget:

Mersen är en global expert inom elektriska specialiteter samt grafitbaserat material som designar innovativa lösningar utifrån sina kunders behov att optimera sin tillverkningsprocess. Kunderna tillhör områden som energi, transport, elektronik, läkemedel och processande industrier. I Sverige startade Mersen Nordic 1929.

Arbetsuppgifter/Ansvar:

Som orderadministratör kommer du arbeta med orderkoordinering mot Mersens kunder och leverantörer. Du kommer att hantera hela kedjan från offert och kundorder till dess att betalningen är gjord av kund. Du kommer främst att koordinera inkommande order, producera offerter, planera leveranser och följa upp internt med fabriker och säljare samt med kunder. Du har många kontaktytor internt såväl som externt.

Du kommer även att:

• Bevaka leveranser av order
• Hantera returflödet och reklamationer
• Bevaka betalningar och uppdatera priser
• Övrigt förekommande uppgifter i en order/ kundtjänstavdelning
• Ta fram material och underlag till bolagets säljare

Publiceringsdatum
2018-04-18

Kvalifikationer
Vi kommer att anställa dig som tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har en god förståelse för hela orderprocessen. Vidare ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse, alternativt tycker att det är spännande att arbeta med tekniska produkter.

Du har även:

• God datorvana.
• Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket
• Hanterar Officepaketet utan problem

Som person är du social och kommunikativ och du är van och tycker om att prata med kunder och ge god service. Rollen ställer krav på att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samt att du har en förmåga att prioritera och ta egna initiativ. Gruppen som du kommer bli en del av präglas av en god stämning med stor laganda, vilket gör att du som har en hjälpsam approach och en god samarbetsförmåga kommer att trivas här. Vidare tror vi att du är flexibel och nyfiken och att ditt teknikintresse gör att du tycker om att testa dig fram till nya lösningar.

Tillträde, omfattning och anställning:

Tjänsten är på heltid, kontorstider, och med möjlighet till flexibilitet. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du anställs direkt hos Mersen. Tillsättning sker snarast möjligt , med hänsyn till eventuella uppsägningstider.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom
att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på Mimmie.swarden@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmie Swärdén mimmie.swarden@hero.se +46729689142

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
4092337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: