Technical Support Representative

Haulotte Scandinavia AB / Maskiningenjörsjobb / Mölndal
2008-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Technical Support Representative" (publicerad 2008-04-02) ⬅️


Visa alla maskiningenjörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haulotte Scandinavia AB i Mölndal, Göteborg, Ängelholm, Klippan, Helsingborg eller i hela Sverige

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte
Group. Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av självgående
arbetsplattformar. Av eftermarknadstjänsterna har Haulotte Group skapat ett eget
varumärke, Haulotte Services, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter
försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande
försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service &
underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning. Haulotte Group
har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike med fabriker i
Frankrike, Spanien, Rumänien och Ungern. Det svenska kontoret är beläget i nya
fräscha lokaler Mölndal där även verkstad och reservdelslager finns. Där arbetar
idag 16 personer. Koncernspråket är Engelska. Du kommer att arbeta i en
internationell, flerspråkig och teknisk miljö. Kunderna finns i Skandinavien,
Baltikum och Ryssland. Du rapporterar till vår Customer Support Area Manager.
Till kontoret i Mölndal söker vi en Technical Support Representative.
Du kommer att samarbeta med minst en Innesäljare samt en Call Center
Administrator & Co-ordinator i öppet kontorslandskap. Som Technical
Support Rep arbetar du huvudsakligen med teknisk support per telefon, e-post och
fax mot våra kunder, försäljare, fabriker, egna samt inhyrda fälttekniker.
Exempel på arbetsuppgifter: - teknisk stöd till egna och andras
tekniker/mekaniker - kartläggning, planering och uppföljning av
servicebulletiner - utvärdering och analys av garantiärenden - daglig
kontakt med fälttekniker, planering av verksamheten - tekniskt stöd till
kunder och försäljare - informationsutbyte med fabriker och återförsäljare
• registrera och dokumentera information i affärssystemen och i Excel -
återkoppla och ge god service till kund - marknadsföring av Haulotte
Services tjänster och produkter Teoretisk bakgrund - Godkänd
gymnasial utbildning - El/Tele, Styr och Regler eller Fordonselektrisk
utbildning - Hydraulik-Mekanisk utbildning Praktisk bakgrund -
Dokumenterad yrkeserfarenhet med fordonselektriska system, mobila hydraulsystem,
batteridrivna fordon samt förbränningsmotordriven mobil utrustning -
Allmänteknisk läggning och god erfarenhet med praktisk-tekniska arbeten. -
Erfarenhet från grundläggande räkenskap och bokföring - God erfarenhet med
MS Office programmen, främst Excel. Meriterande - Praktisk och
teoretisk yrkeserfarenhet med självgående arbetsplattformar - Förarbevis för
Självgående Arbetsplattformar - Praktisk yrkeserfarenhet som
fälttekniker/resande servicetekniker inom områdena ovan Språk -
Skriva och tala svenska obehindrat - Skriva och tala engelska obehindrat
• Goda kunskaper i Franska är mycket meriterande - Goda kunskaper i
ytterligare något språk (Finska, Ryska) är meriterande Personliga
egenskaper - Beslutsam: Fattar snabba beslut och agerar trots begränsad
information eller svåra omständigheter - Strukturerad: Planerar arbete i
förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter
upp och håller deadlines. - Problemlösande förmåga: Analyserar och bryter
ner problem, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Arbetar med komplexa
frågor och löser komplicerade problem - Självgående: Tar ansvar för sin
uppgift. Strukturerar själv sitt angreppsätt och driver sina processer vidare.
• Relationsskapande: Är utåtriktad och socialt aktiv, skapar kontakter och
underhåller relationer. Samarbetar bra med övriga kollegor. Resor i
tjänsten, upp till 15%, med övernattning förekommer.

Publiceringsdatum
2008-02-12

Körkortskrav
B körkort fordras.

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare. Heltid. Dagtid. Arbetstid: 7-16, flextid 30 min/dag, regleras inom
14 dagar. Övertid kan förekomma periodvis.

Ersättning
Fast lön.

Kontakt
Sven Widfeldt, Customer Support Area Manager. swidfeldt@haulotte.com .

Så ansöker du
Ansökan inkommen senast 080228. Märk Din ansökan "Technical Support
Representative"

Företag
Haulotte Scandinavia AB
Talgegårdsgatan 12
431 53 MÖLNDAL Tel 031-7443290
Fax 031-7443299
Mer information på http://www.haulotte.com

Jobbnummer
127927

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haulotte Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haulotte Scandinavia AB: