Technical support 2nd line till Picadeli AB

engage2ace AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos engage2ace AB i Göteborg, Borås, Malmö, Norrköping, Kalmar eller i hela Sverige

Picadeli AB erbjuder ett salladsbuffékoncept med självplock där kunden själv komponerar ihop sin sallad. 2009 lanserade Picadeli sin första salladsbar med viljan att förändra människors lunchbeteende genom att erbjuda ett helt nytt sätt att köpa sallad. Idag är Picadeli ett snabbväxande internationellt bolag som är etablerade i mer än 1500 butiker över Europa. Picadeli ingår i koncern Greenfood med en omsättning på över 4 miljarder kronor. Picadeli har en stark engagemangskultur där energi, mod och passion genomsyrar verksamheten vilket har bidragit till Picadelis snabba expansionstakt. Läs mer på www.picadeli.se (http://www.picadeli.se)

Är du teknikintresserad, serviceinriktad och drivs av att lösa olika tekniska problem? Är du förbättringsorienterad, driftig och trivs i en energifylld miljö? Om du dessutom uppskattar Picadelis koncept kan du vara rätt person nu när de söker förstärkning till 2nd line support som bistår samtliga av deras marknader med support gällande tekniska ärenden.

Picadelis senaste salladsdisk, modell ARCTIC, innehåller flera inbyggda datorer, sensorer och skärmar. Systemet är uppkopplat mot Internet och övervakas remote via ARCTIC Cloud. Picadeli söker nu en kollega som genom intern utbildning blir expert på ARCTIC-systemet och som assisterar First Line Support i samtliga länder (för närvarande fem) vid felsökning av mer avancerad karaktär. Det sker dels genom att avhjälpa och logga problem som kan lösas gällande internetuppkoppling, systemfel och elektronik i diskarna.

Uppdraget innebär också att ansvara för att specificera reserv-delar/-kit samt att försörjning av dessa sker på mest effektiva och kostnadsmedvetna sätt. För Picadelis tekniker ute på fält blir du den självklara kontaktpersonen och du utvecklar instruktioner för mekanikproblem/kyltekniska problem för dem. Picadeli har, förutom 1st line- och 2nd line support, även 3rd line support som backar upp när problem uppkommer av mer avancerad art. Du tillhör Operationsavdelningen som ansvarar för teknisk utveckling och support, produktion, logistik, manualer, drift och underhåll. Arbetet innebär nära samarbete med flera funktioner för att tillsammans förstå rotorsaker och förebygga så att samma problem inte uppstår igen.Resor både inom Sverige och utomlands ingår i tjänsten bland annat för besök hos leverantörer och kunder. Som 2nd Line Support rapporterar du till Operations Manager.

Du har en utbildning eller arbetslivserfarenhet som matchar uppdragsbeskrivningen och din personliga profil är som gjord för att hjälpa kunder. Du behöver ha en grundläggande nätverkskompetens. Kunskaper om Linux är meriterande.Din styrka är just att kunna växla mellan tekniska analyser, konkretisera orsaker och sedan få utbilda/lära andra i organisationen. Ge upp utan att hitta en orsak till problem ligger inte i din natur. Att du är snabblärd och har ett inre driv av att alltid göra ditt bästa ser vi som en självklarhet precis som att du har förmågan att fokusera och prioritera även när tempot är högt! Du är affärsmässig i ditt agerande och har utmärkta språkkunskaper i svenska och engelska (både i tal och i skrift).

Picadeli erbjuder dig mycket ansvar och möjlighet att låta dina kunskaper briljera och komma till användning samtidigt som du får möjlighet till inblick i teknisk utveckling i ett ungt och snabbväxande företag. Ett högt tempo, flexibla arbetsuppgifter där hög service ständigt står i centrum får du hos dem. Dessutom erbjuder Picadeli sjukvårdsförsäkring, generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till en snabb personlig utveckling.

Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på www.engage2ace.se (http://www.engage2ace.se) snarast dock senast 30 april 2018. Vid eventuellt frågor är du varmt välkommen att ringa våra rekryterare på 073-624 77 24. Picadeli har valt samarbetspartner och undanber vänligt med bestämt all kontakt med andra rekryteringsbolag, annonsförsäljare eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-03-29

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
engage2ace rekryteringsteam/recruiterteam lena.soderberg@bestbiz.se +46 7+ 6470 243

Företag
engage2ace AB

Adress
engage2ace AB
Hagardsväg 20
43931 Onsala

Kontorsadress
Hagardsväg 20, Onsala

Jobbnummer
4055137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från engage2ace AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos engage2ace AB: