Technical Service Manager, Division Board

BillerudKorsnäs AB / Logistikjobb / Grums
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Grums, Karlstad, Säffle, Hammarö, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BillerudKorsnäs AB i Grums, Karlstad, Lindesberg, Gävle, Solna eller i hela Sverige

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Är du en duktig problemlösare med tekniska kunskaper som brinner för att lösa kundernas behov? Då har vi en spännande och utmanande roll för dig!

Vi söker nu en analytisk och kommunikativ kollega till vårt Technical Service team inom affärssegmentet Vätskekartong. Division Board utvecklar och säljer högkvalitativ kartong av nyfiber till flera segment, bland annat drycker och konsumentvaror, som efterfrågar effektiva, attraktiva och funktionella förpackningar. Som Technical Service Manager kommer du tillsammans med dina kollegor ha en nyckelroll inom affärsområdet med att säkerställa att våra kunder får den kvalitet och service de efterfrågar. Du kommer även vara en viktig spelare i arbetet att säkra den största framtidssatsningen inom bolaget, dvs investeringen i en ny kartongmaskin KM7 (Next generation). Du kommer vara involverad i en rad produktkvalificeringar och säkerställa produkter som motsvarar våra kunders förväntningar på kvalitet och därigenom ge förutsättningar för kontinuerlig produktion på KM7.

Vi erbjuder en utåtriktad och varierande tjänst i en internationell miljö med möjlighet att snabbt få stort eget ansvar.

Publiceringsdatum
2018-12-07

Om tjänsten
Som Technical Service Manager kommer du huvudsakligen att arbeta med teknisk kundtjänst och service av våra produkter och förpackningslösningar. Du kommer vara tekniskt ansvarig mot kunder avseende rådgivning, problemlösning och reklamationshantering samt hjälpa våra kunder att använda våra produkter på ett optimalt sätt.

I rollen kommer du även att ansvara för att utveckla våra tekniska kundkontakter, initiera samarbetsprojekt och driva problemlösning med våra kunder. I detta arbete kommer du vara länken mellan marknad, produktion och utveckling där du tar en ledande roll för att vidareutveckla våra produkter, service och applikationskunnande. Det ingår även i tjänsten att ge återkoppling från marknaden till produktionsorganisationen samt att stödja, motivera och utbilda.

Du kommer ingå i ett team om 10 personer samt att rapportera till Manager Technical Service. Tjänsten är placerad på Gruvöns bruk. Tjänsten kommer innebära en del resor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har jobbat några år samt har en akademisk utbildning med ingenjörsinriktning eller motsvarande kompetens. Om du har erfarenhet från papper och kartongproduktion och/eller kartongkonvertering är detta starkt meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta med kundrelationer är även detta meriterande. Slutligen är goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper
Arbetet som Technical Service Manager hos oss förutsätter att du besitter en hög servicekänsla samt har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra människor. Vi räknar med att du vill ta initiativ, arbetar systematisk och strukturerad samt att du är duktig på att vinna andras förtroende både som person och i tekniska frågeställningar. Du som söker är även resultatorienterad och har ett starkt eget driv att kontinuerligt utveckla verksamheten inom ansvarsområdet. Teknikintresse och problemlösningsförmåga är en naturlig fallenhet för dig.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Högman, Manager Technical Service. 026-15 13 07, stefan.hogman@billerudkorsnas.com.

Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Fabian Åhlin, Talent Acquisition Partner. 070-312 35 24, fabian.ahlin@billerudkorsnas.com.

Vi ser fram emot att få ta emot din ansökan senast den 6/1 2019!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fabian Åhlin +46 8 553 335 24, +46 70 312 35 24

Företag
BillerudKorsnäs AB

Adress
BillerudKorsnäs AB
Frösundaleden 2B
10776 Stockholm

Kontorsadress
Hagaporten III
Frösundaleden 2 B

Jobbnummer
4498857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BillerudKorsnäs AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BillerudKorsnäs AB: