Technical Customer Support Thule Group

Rätt Resurs I Ggvv AB / Maskiningenjörsjobb / Gnosjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Gnosjö, Gislaved, Tranemo, Vaggeryd, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rätt Resurs I Ggvv AB i Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd, Värnamo, Hylte eller i hela Sverige

Thule Group är världsledande på produkter för en aktiv livsstil.

Vi gör det enkelt att transportera sin utrustning säkert, praktiskt och med stil. Nu söker vi en proaktiv Technical Customer Support med känsla för vårt varumärke.

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified.erbjuder bolaget produkter inom produkt-kategorierna Sport&Cargo Carriers (t.ex takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersporter som transporteras med bil), Active with Kids (t.ex cykelkärror, barnvagnar, cykelbarnstolar), RV Products (t.ex markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar), Sport&Travel Bags (t.ex. vandrings-ryggsäckar, resväskor) och Bags for Electronic Devices (t.ex. dator- och kameraväskor). Thule Group har cirka 2 200 anställda vid 8 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2016 uppgick till 5,6 miljarder kronor.
www.thulegroup.com

Thules starka varumärke är beroende av att vi har en kundtjänst utöver det vanliga. Vi har ett stort tekniskt kunnande och ett genuint engagemang för kundernas intressen och aktiviteter. Som vår Technical Customer Support får du en spännande tvärfunktionell roll där du ansvarar både för kundkontakter på vår nordiska öppenmarknad och för rapportering till vår internationella kvalitetsavdelning i Tyskland. Du ingår i ett team på åtta personer och rapporterar till såväl chefen för kundtjänst som till vår kvalitetschef. Tjänsten är en visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.

Du kommer att ta emot och svara på kundernas frågor om Thules produkter via telefon, mejl och webb. Du ansvarar också för att stötta våra återförsäljare med teknisk support och problemlösning. Du hanterar reklamationer och returer från både slutkunder och återförsäljare på ett positivt och korrekt sätt. I dina regelbundna rapporter till kvalitetsorganisationen inkluderar du inte bara statistik utan förväntas även identifiera och ta initiativ gällande förbättringsarbete och kommunikationsflöden. Som Technical Customer Support är det också du som är kundtjänstavdelningens produktexpert och det är du som håller i produktutbildningarna för dina kollegor.

Vi söker dig med teknisk talang som är gediget intresserad av våra olika produkters användning och funktion. Eftersom du ska förmedla dina kunskaper vidare till medarbetare och kunder ser vi gärna att du är en god pedagog och bra kommunikatör. Du är välstrukturerad, ansvarstagande och initiativrik med förmågan att ta projekt till avslut. Eftersom alla förfrågningar ska besvaras inom 24 timmar behöver du också vara bra på att prioritera och att fatta beslut även vid de tillfällen då arbetsbelastningen blir hög. Din tekniska kompetens och din personlighet är viktigare än utbildning och erfarenhet - även om tidigare erfarenhet av marknads- och kundtjänstarbete naturligtvis är meriterande. Du bör ha ingående kunskaper i databehandling som rör kundordersystem och Office-paketet och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som Technical Customer Support hos oss möter du kunder som har gjort ett aktivt val av Thule och det som vi representerar. Med rätt kunskap och inställning kan du skapa positiva dialoger som är till glädje för kunden, oss och din egen utveckling. Vi erbjuder dig ett inspirerande och spännande jobb i ett dynamiskt team. Hos oss är det naturligt att dela med sig av kunskaper och att coacha varandra till nästa steg i karriären. Om du dessutom själv har en aktiv fritid så lovar vi att du kommer att få jobba med många likasinnade. Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2017-07-28

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Lood, Rekryteringskonsult 076-6260545

Företag
Rätt Resurs i GGVV AB

Adress
Rätt Resurs i GGVV AB
Stationsplan 1
56830 Skillingaryd

Kontorsadress
Stationsplan 1

Jobbnummer
3618946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rätt Resurs I Ggvv AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rätt Resurs I Ggvv AB: