Technical Customer Support Service Desk

TeliaSonera Enterprise, SE / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Göteborg, Jönköping, Kalmar, Stockholm, Sundsvall eller i hela Sverige

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se

Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Mångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!

I din roll inom Technical Customer Support, Enterprise Services - kommer du att arbeta med slutanvändarsupport mot våra största företagskunder. Du hjälper våra kunders slutanvändare med merparten av supportfrågor i form av felanmälningar, beställningar, ändringar och slutanvändarstöd för de funktionstjänster som kunden har avtalat med Telia.

Publiceringsdatum
2015-03-30

Arbetsuppgifter
Slutanvändarsupport kan enklast beskrivas som en blandning av Kundservice, Helpdesk ochTekniker. Inom Din roll förväntas att du åtgärda fel på olika system - allt från fel på headset till telefonköer, lägga upp nya anknytningar samt felsöka om en hel telefoniväxel ligger nere till att stödja slutanvändarna i frågor kring användningen av deras olika handenheter.

Vi erbjuder

• Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
• Du kommer att arbeta i en verksamhet som är innovativ, modig och framåt.
• På sikt finns eventuellt möjligheten att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där vi ser mångfald som en styrka! Det viktigaste är att du är positiv och driven och ser att nyckeln till framgång är respekt, att få det att hända och att addera värde till våra kunder!

Kvalifikationer
För att lyckas krävs 3-5 års erfarenhet att jobba med slutanvändarsupport och det är en fördel om Du har kunskap av arbete med någon av verksamheterna Stockholms läns landsting eller Astra Zeneca.

Vidare krävs mer än 3 års erfarenhet och stor kunskap om övrig verksamhet inom Telebranschen, såsom vad tekniker på plats gör, olika led i driften och hur funktionstjänster inom telefoniområdet samverkar.

Då dagens telefonilösningar som regel är IP baserade är det en fördel om Du har IT kompetens och förståelse kring hur IP baserad telefoni fungerar och är uppbyggd. Inom Telia arbetar vi processorienterat enligt ITIL "best practice" och det är en stor fördel om du har vana att jobba enligt ITIL Service Operation processer, t ex Incident och Request Management och vi ser gärna att du har någon form av ITIL utbildning och certifiering.

En mycket stor del av arbetet förutsätter kunskap i stödsystem och växlar som bl. a. används för att tillhandahålla slutanvändarsupport och det är en stor fördel om Du har kunskap och erfarenheten av stödsystem/växlar som t ex;

• Aastra, Avaya eller motsvarande
• VIP2000
• Vision 80/20
• Trio
• TeleQ Samtalsbokning
• Teleopti Billing
• Melody samt Mobile Integration

 Vem är Du

Du är en ansvarsfull, driftig person som får saker att hända. Du måste ha mycket goda egenskaper i att bemöta människor i alla olika typer av händelser och Du upplevs som "trygg och pålitlig" av kunderna idag.

Du är flexibel, villig att arbeta, vill utvecklas, klarar av många olika arbetsuppgifter samtidigt. Och grunden i Din person bygger på att Du är pålitlig, social, ansvarfull och noggrann.

Placeringsort: Göteborg eller Stockholm/Farsta (under 2016 flyttar vårt Stockholmskontor till nybyggda lokaler i Arenastaden i Solna)

Sista dag att ansöka är senast den 20 april 2015.

Förväntad start:Så snart som möjligt.

Kontakt:Anders Rankila, Section Manager Service Desk, +46 708 513365, anders.rankila@teliasonera.com

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare med 6 mån provtjänstgöring Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Rankila +46 708 513365

Företag
TeliaSonera Enterprise, SE

Adress
TeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta

Kontorsadress
Mårbackagatan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2226584

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Enterprise, SE

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE: