Technical Account manager - Randstad AB Stockholm - Supportteknikerjobb i Täby
Technical Account manager
Randstad AB Stockholm / Supportteknikerjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Upplands-Väsby
Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Täby

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.

Nu är du välkommen att söka en mycket trevlig tjänst som mjukvarufokuserad Technical Account manager där du bl a arbetar med  kundkontakter, intern och extern support samt utbildning av
kollegor. En perfekt tjänst för dig vill kombinera ditt mjukvaruintresse med mänskliga relationer.

Tjänsten är ett mammavik på ett år.

Publiceringsdatum
2007-11-01

Dina arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta med 2nd line support gentemot företagets dotterbolag och med direktsupport mot kunder då som TAM. Du kommer även att samarbeta internt med mjukvaruavdelningarna och
sedan överföra deras kompetens till arbetskollegor på din avdelning. En stor del av jobbet är att serva interna och externa kontakter och beställare. Du kommer att tillhöra en grupp på sex
personer där arbetsglädje, gott humör och samarbete råder.

I ditt dagliga arbete kommer du, mycket tillsammans med andra avdelningar, närmsta kollegor och kunder bl a att..

*  driva supportärenden
* utbilda inom mjukvara
*  ta hand om daglig support av ärenden från lokalkontor, kunder och agenter
* leda komplexa felsökningar, både hemifrån och på plats hos kund
* deltaga i uppgraderingsprocesser
* ansvara för en kund eller region i syfte att stötta systemansvarig ingenjör
* utgöra ett tekniskt stöd för utbildningsgruppen.

Tjänsten innefattar 10-30 resdagar per år, resor av akut karaktär kan förekomma.

Utbildning/erfarenhet:
För att klara uppgiften ser vi gärna att du arbetat några år med liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är en nödvändighet då det i tjänsten ingår att utföra
dokumentationsarbete i form av tekniska rapporter.

Vi vill att du har utbildning inom mjukvara (Java och C), 120 poäng eller motsvarande. Har du erfarenhet av Linux, Solaris eller PC ses det som en merit, likaså om du har tidigare erfarenhet av
internutbildningar eller liknande.

Dina personliga egenskaper
Som person är du driven och ansvarstagande. Du tar gärna egna iniativ samtidigt som du är lyhörd för användarnas synpunkter. Du har en positiv attityd och lätt för att samarbeta. Då du är
ute mycket hos kund ställer det krav på din sociala förmåga och du tycker om att ha ett stort kontaktnät och att har förmågan att ta snabba beslut.

Har du frågor ringer du Camilla Molander eller Christer Johansson på 08-693 94 00. Då vi kommer att intervjua fortlöpande ser vi gärna din ansökan snarast.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
heltid

Ersättning
enligt avtal

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
https://randstad.easycruit.com/vacancy/application/124119/5192?channel=amv&iso=se

Sista ansökningsdag 2007-11-20

Företag
Randstad AB Stockholm
Box 17193
10462 STOCKHOLM

Jobbnummer
42650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Stockholm: