Technical Account Manager

Jerrie AB (IT) / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB (IT) i Göteborg, Härryda, Alingsås, Lidköping eller i hela Sverige

Icomera launched the world's first high-speed Internet solution for trains in September 2002 and is today the world's leading provider of open Internet connectivity and application platforms for passenger transport and public safety. Our award-winning products are deployed on rail, road and sea and are serving more than 1 million Wi-Fi users every week in over 33 countries and providing high-speed access for fleet tracking and mission-critical on-board systems.

Transport solutions of the future will require more than connectivity - passengers need to be entertained, the vehicles need to be monitored and the staff need to be kept informed. Together with our application partners Icomera is already meeting these and other needs through the deployment of complete transportation communication solutions.

Established in 1999, Icomera is headquartered in Sweden with offices in the United Kingdom and channel partners worldwide. For more information visit http://www.icomera.com

Uppdragsbeskrivning

Icomera söker nu ytterligare en driven och ambitiös Technical Account Manager till sitt framgångsrika supportteam.  Rollen innebär dagligt kundansvar och att vara kundens bollplank och support. I arbetsuppgifterna ingår också rapportering, planering och teknisk problemlösning. Du har ett nära samarbete med dina kollegor i supportteamet samt sälj- och projektorganisationerna. På Icomera får du möjlighet att vara en del av en innovativt och växande företag och en chans att sätta din prägel på framtidens teknik för transportbranschen. Icomera blev ett Karriärföretag 2015!

Positionen är baserad på Icomera's huvudkontor i centrala Göteborg.

Publiceringsdatum
2015-12-17

Arbetsuppgifter
• Daglig kundkontakt
• Teknisk support och övervakning av kundlösningar
• Felsökning av produkter och lösningar
• Support för test och installation
• Tekniska undersökningar
• Offertskrivningar
• Ständiga förbättringar av kundlösningar
• Driva diverse projekt

Vi söker en person med cirka fem års erfarenhet av en liknande roll samt ett stort intresse för kundservice, teknik och försäljning. Vidare ser vi att du har en datateknisk utbildning, gärna med nätverksinriktning, och du har goda kunskaper i Linux. Du är social och kommunikativ, proaktiv och initiativrik och du trivs att jobba i team. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och det är mycket positivt om du dessutom har kunskaper i tyska, franska, spanska eller italienska.

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark 0723-05 33 43 eller Helene Hagman 0708-20 47 04.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB (IT)

Adress
Jerrie AB (IT)
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2582313

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB (IT)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB (IT):