Teamorienterad ekonomiassistent till kundreskontragruppen hos Eu

2Complete AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent blir du en del av redovisningsteamet med huvudansvar för kundreskontra med krav- och inkassohantering samt nettingprocessen mot övriga Europcar-länder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:

• Ansvara för administrationen av kundreskontran med krav- och inkassohantering
• Genomföra kreditbedömningar
• Hantera nettingprocessen (kund/leverantörsfakturor) mot övriga Europcar-länder
• Hantering av provisioner för bl a resebyråer
• Återdebiteringar och kundinbetalningar
• Bokningar och kontoavstämningar i bokslutsarbetet
• Löpande dokumentera och uppdatera processer och rutiner inom ansvarsområdet
• Delta i avdelningens job rotation
• Stötta redovisningschefen i bokslutsarbete
• Back-up inom den löpande redovisningen

Arbetets omfattning: Heltid, mån - fre.


Om företaget
Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB, ett helägt dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB. Internationellt ägs Europcar av Eurazeo S.A.

Fler och fler upptäcker fördelarna med att hyra bil för att kunna vara flexibel och välja bil efter tillfälle och behov. Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med 3 700 stationer och 195 000 bilar i 140 länder. I Sverige har Europcar 135 stationer och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB. Europcar har fått utmärkelsen Business Travel Award som bästa biluthyrare fem gånger på åtta år, senast i mars 2014.

Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du har 3-5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och goda kunskaper i krav- och inkassohantering. Du har tidigare arbetat med kundreskontra och varit behjälplig vid bokslutsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är önskvärt.

Personliga egenskaper: För att trivas hos vår kund bör du vara en person som tycker om att skapa god stämning på arbetsplatsen. Du är positiv, glad och är van att arbeta proaktivt och strukturerat.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt. margareta.meek@2complete.se

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 872
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Meek margareta.meek@2complete.se 084454344

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33

Jobbnummer
3329180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: