Teamledare till Teknisk support, 2nd line

Com Hem / Försäljningsjobb / Härnösand
2014-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare till Teknisk support, 2nd line" (publicerad 2014-05-19) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Com Hem i Härnösand, Sundsvall, Örnsköldsvik, Stockholm eller i hela Sverige

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 900 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är BC Partners. För mer information se på www.comhem.se

Kundservice är en central funktion för Com Hem då det är hos oss det flesta kundmöten äger rum. Verksamheten omfattar cirka 700 personer varav 500 i Härnösand och 200 i Örnsköldsvik. Arbetsplatsen präglas av en modern och säljande miljö där kunden och kvalitén står i centrum och där medarbetarna trivs tillsammans. Kundservice utgör i dagsläget den största försäljningskanalen på Com Hem.
Våra ledare på Com Hem kännetecknas av en stor förmåga att skapa engagemang och en stark vilja att inspirera medarbetarna. De förmedlar en vision som utvecklar affären och de strävar alltid efter att leverera maximalt resultat. En ledare på Com Hem är
affärsmässig och kundfokuserad-kunden kommer alltid först.

Våra ledare driver leveransen med respekt, samtidigt som de bygger en driftsäker organisation. Det skapar en miljö som kännetecknas
av motivation och lärande. Tillsammans skapar vi ett vinnande lag!

Publiceringsdatum
2014-05-08

Dina arbetsuppgifter
Som Teamledare har du övergripande resultat- och personalansvar. Du arbetar nära medarbetarna i teamet och genomför medlyssning, coachning, säljträning och kvalitéts uppföljning. Vidare är du ansvarig för dina medarbetares kompetensutveckling och för att upprätta individuella utvecklingsplaner som ett led i Kundservice certifieringsprocess.

I arbetet ingår också att ständig arbeta med utveckling av processer och rutiner i syfte att effektivisera och utveckla 2nd lines arbete.

Arbetet kräver att du har ett tekniskt intresse för att på bästa sätt kunna vägleda dina kommunikatörer i deras vardag.

Kvalifikationer
• Godkända gymnasiebetyg, högskoleutbildning inom relevant område är meriterande

• Uttrycka dig i tal och skrift på Svenska och Engelska

• Erfarenhet från kundservice- och Contact center-branschen är meriterande

• Du har ett stort tekniskt intresse för tv, bredband och telefoni

• Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten för rollen samt dina tidigare erfarenheter. Du bör trivas med att arbeta inom ett expansivt företag som befinner sig i ständig förändring. Tempot är högt och våra beslutsvägar är snabba.

• Du är duktig på att kunna se samband och utvecklingsmöjligheter.

Stationeringsort

Härnösand

Arbetstid

Förtroendearbetstid

Anställningsform

Tjänsten är tillsvidare på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Kontakt
Vid frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta HR, Zara Löfman eller Eva-Lisa Söderhäll på 08-553 630 00.

OBS! Sista ansökningsdag är den 31 maj.

Facklig kontakt
Ledarna: Patrik Sjödin, patrik.sjodin@comhem.com

Seko: Nick Fortgens, nick.fortgens@comhem.com

Unionen: Magnus Hansson, unionen.harnosand@comhem.com

Är du en av våra nya ledare? Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enl överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Com Hem

Adress
Com Hem
Storgatan 30
87121 Härnösand

Kontorsadress
Storgatan 30

Jobbnummer
1866070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Com Hem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Com Hem: