Teamledare till Service Desk IT

KappAhl / Chefsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal, Göteborg, Partille, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna - kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19 % av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com .

KAPPAHL SÖKER TEAMLEDARE TILL SERVICE DESK

Vi utökar nu vår IT avdelning med en teamledare för Service Desk. Vi erbjuder en möjlighet att från start få vara med och leda teamet mot nya utmaningar och mål.

Ditt ansvar
Som teamledare ansvarar du för att leda, styra och koordinera teamet samt bidra i det operativa dagliga arbetet på IT-avdelningen. Du koordinerar och planerar teamets arbete, driver ständiga förbättringar efter önskemål både från IT och vår verksamhet. Du ansvarar för planering och uppföljning av teamets resurser samt hanterar externa resurser för teamet vid behov. Arbetet innebär ett tätt samarbete med övriga team inom IT, IT-ledning samt att du har en kontinuerlig dialog med vår verksamhet för att fånga och säkerställa deras behov. Du ansvarar för att våra interna rutiner och processer efterlevs och att teamet bidrar till att de utvecklas.

Din kompetens
Du har en akademisk examen och har minst fem års erfarenhet inom IT med fokus på support och som chef/ledare. Du arbetar process- och målinriktat och gillar att se till att saker händer. Du har god erfarenhet av support- och driftsfrågor i den operativa verksamheten med inslag av strategiskt arbete. Din nyfikenhet och lyhördhet gör det lätt för dig att hantera och förverkliga organisationens behov och omvärldens trender. Självklart kommunicerar du budskap och information på ett enkelt, tydligt och pedagogiskt sätt i skrift och tal på svenska såväl som på engelska.

Din personlighet
Du har tydliga ledaregenskaper, uppskattar att stå inför nya utmaningar och stimuleras av att arbeta och samarbeta i ett högt tempo i en organisation i förändring. Du är lösningsorienterad och duktig på att strukturera eget och andras arbete utifrån arbetsbelastning och tidplaner. Du är prestigelös, har lätt för att bygga relationer och hantera många kontaktytor samtidigt som du har en hög integritet.

Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Din ansökan ser vi fram emot senast den 16 augusti. Vi arbetar med löpande urval så dröj inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Berndt Hybner, TF IT Operations and Service Manager, på telefon 031- 7715777.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-07-13

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Lena Wendt +46 317715569, +46 704715569

Företag
KappAhl

Adress
KappAhl
Box 303
43124 Mölndal

Kontorsadress
Idrottsvägen 14

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2360452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KappAhl

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KappAhl: