Teamledare till Payroll

Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm, Linköping, Västervik, Karlskoga, Jönköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.Arbetsbeskrivning

Till ett växande bolag söker vi nu dig som har erfarenhet från att leda medarbetare till positiva resultat genom att sätta medarbetare och kunder i fokus.

Du är ansvarig för den dagliga produktionen och leverans till kund av tjänsten lön. I stora drag handlar det om att ansvara för budget & resultat, produktion, personal, kund, processerna samt kvalitet i leverans av lönetjänsten. Rollen är mycket viktig i organisationen och du rapporterar direkt till Head of Client Service. Det är en självständig roll som innebär att du kommer ha stora kontaktytor både inom och utanför organisationen.

Ansvarsområden

• Övergripande produktionsansvar

• Kundansvar

• Budget och uppföljning

• Personalansvar

Kvalifikationer och egenskaper Du har gärna en akademisk utbildning eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet av löneprocessen och personalledning är mest tongivande i denna rekrytering. Goda kunskaper i Office-paketet och vana att använda engelska som arbetsspråk är ett önskemål.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:

• Modig som ledare, rak och tydlig dialog

• Smidig och politisk, kan navigera både internt och externt

• Likeable, utåtriktad och ärlig

• Entusiasmerande med gott humör

• Prestigelös, stark och stabil i dig själv

Om företaget Vad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en stor internationell koncern med möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har bra tillväxtplan. Du kommer att få en viktig roll med många sociala kontaktytor i en dynamisk och händelserik miljö, ingen dag är den andra likJ Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, tillgång till vår förmånsportal Flexpay och sist men inte minst deltar du i ett hälsoprogram via Sophiahemmet. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Frågor och kontakt

Ansök gärna redan idag men senast den 5 mars 2014. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Head of Payroll Irene Nordlund 08-506 116 54

Publiceringsdatum
2014-02-20

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
Box 1126
11181 Stockholm

Jobbnummer
1786509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: