Teamledare till Lindorffs Client Delivery Management Team

Lindorff / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Om Lindorff

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 3 700 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se

Teamledare till Lindorffs Client Delivery Management Team

Client Delivery Management teamet består idag av tio Client Delivery Managers som ansvarar för att supportera, stötta samt upprätthålla den dagliga kontakten med Lindorffs största kunder. Tillsammans med Key Account Management agera ni kravställare mot berörda delar av Lindorffs organisation och därigenom säkerställer ni att kunden är nöjd med de tjänster som har avtalats med Lindorff. Flera av våra stora kunder tillämpar bechmarks och i rollen ingår därför även att arbeta för ett gott utfall av dessa.

Vi söker nu marknadens mest drivna och inspirerande Teamledare till vårt Client Delivery Management team i Göteborg.

Som teamledare för Client Delivery Management teamet är du övergripande ansvarig för personal och produktion/leverans i teamet. Din roll är en kombination av egen operativt arbete och ansvar för egna kunder och ledarskap, uppföljnings- och utvecklingsarbete. Som chef inom Lindorff erbjuds du även möjligheter att utvecklas och växa i rollen som ledare. Vår organisation är resultatfokuserad och arbetar i ett högt tempo. För att nå uppsatta mål krävs en drivande och coachande ledare som har förmågan att engagera och driva teamet framåt. Det är din uppgift att säkerställa att dina teammedlemmar har tydliga mål som regelbundet följs upp och att kreativa idéer lyfts. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består främst av:

• Leda, fördela, strukturera och prioritera det dagliga arbetet inom teamet
• Löpande ärendehantering och eskaleringar
• Tillsammans med Key Account Manager agera stöd och daglig kontaktyta mot våra kunder.
• Säkerställa vår helhetsleverans och att kunden är nöjd med de tjänster som avtalats genom att agera länken mellan vår kund och berörda delar av Lindorffs organisation.
• Delta i kundmöten och vara stöd i att ta fram presentationsmaterial
• Samverka med övriga ledare för en totalleverens enlig uppsatta mål
• Kontinuerligt utvärdera och utveckla resultat, arbetssätt och processer
• Analysera trender, omsättning och övriga kundspecifika KPI:er
• Sätta mål, följa upp mål, genomföra utvecklings- och lönesamtal samt stötta i den dagliga leveransen

Du rapporterar till Collection Manager 3PC och tjänsten är placerad på Lindorffs kontor Göteborg.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare ledarerfarenheter med fantastiska resultat i bagaget och som är van att leda medarbetare till framgång. Du har tidigare erfarenheter från kredithanteringsområdet och känner till inkassoprocessen.

Du är analytiskt, har ett coachande förhållningssätt och trivs i en roll där du kombinerar egen leverans med att leda gruppens arbete. Vidare har du ett stort affärsmässigt och fokus drivs av att utveckla såväl kundrelationer som interna processer. Du har tidigare erfarenheter från Bank eller inkassobolag och känner till inkassoprocessen. Som person är du ansvarsfull, positiv och trygg i dig själv. Du har lätt för att engagera och entusiasmera andra och arbetar gärna i högt tempo.

Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt, är viktigt då vi har flera internationella kundsamarbeten. Goda kunskaper inom Excel och PowerPoint samt vana att arbeta med kvalitetsuppföljning och avrapportering är också önskvärda kriterier.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Resor inom tjänsten förekommer.

Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och Stockholm och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Publiceringsdatum
2016-06-28

Så ansöker du
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

För frågor kring tjänsten, kontakta Lars-Olof Hellberg, Collection Manager 3PC, lars-olof.hellberg@lindorff.com  eller Maria Elmberg, HR Business Partner,  maria.elmberg@lindorff.com .

Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 30 augusti.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-30
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Lindorff

Adress
Lindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2928191

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindorff

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindorff: