Teamledare till Gambro i Lund

Experis Sverige Huvudkontor / Försäljningsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Lund, Malmö, Svalöv, Landskrona, Hörby eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Gambro is a global medical technology company and a leader in developing, manufacturing and supplying products and therapies for Kidney and Liver dialysis, Myeloma Kidney Therapy, and other extracorporeal therapies for Chronic and Acute patients. For decades, Gambro has been first to market with many groundbreaking innovations. By designing and delivering solutions to dialysis clinics and intensive care units, Gambro offers not just improved treatment quality, but also improved efficiency. Gambro was founded in 1964 and has today 8 000 employees, 13 production facilities in 9 countries, and sales in more than 90 countries. Since September 2013 is Gambro a part of Baxter International Inc.

Gambro söker en teamledare inom Customer Event Management (CEM) gruppen i Lund

Tjänsten som teamledare är en nyinrättad tjänst och du rapporetar till ansvarige för CEM-gruppen. Då gruppansvarige är föräldraledig samt under perioder där det finns behov kommer du att vara den som ansvarar för hela CEM-gruppen. På sikt finns det stora möjligheter till att utvecklas vidare i rollen med större ansvar.

Publiceringsdatum
2014-09-05

Dina arbetsuppgifter
Som teamledare i Gambros CEM-grupp kommer du att bli en del av en undergrupp som koordinerar de aktiviteter som behövs i hanteringen av klagomål som inkommer gällande de produkter Gambro Lund tillverkar. Gambros lokala kontor, som finns över hela världen, är uppdragsgivarna för vilka CEM-teamet hanterar ärenden och säkerställer att de korrigeras enligt överenskommelse och deadline. CEM koordinerar utredningar och dokumentation för alla inkommande ärenden och har därför löpande kontakt med lokala avdelningar som produktutveckling, produktion och lab för att sedan kunna ge återkoppling. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för att korrekt underlag kommer in till behörig myndighet.

Som teamledare leder och fördelar du det dagliga arbetet samt ansvarar för samordning, uppföljning och dokumentation av utredningsprocesser. Du är samtidigt en operativ del av teamet och handhar och utreder ärenden själv. Varje medarbetare i teamet agerar som miniprojektledare/koordinator och är den som driver ärendet och återkopplar till säljbolaget. Teamledaren är en viktig länk till ledningen.

Tillträde: snarast.
Tjänstens placering: Lund.

Vem är du?
Du har erfarenhet av personalledning samt att arbeta i en opertivt ledande roll. Du har ett tekniskt intresse och en generellt bra förståelse hur mekanik och elektronik hänger ihop. Vi ser helst att du har några års erfarenhet av arbete med antingen kvalitetsfrågor, eftermarknad/service och/eller reklamationsärenden där du har arbetat projektorienterat. Du vet hur man hanterar teoretiska utredningar/ärenden och är van vid att identifiera rätt kanaler för att sedan kunna återkoppla till din uppdragsgivare. Fördel är om du har hanterat regulatoriskt styrda frågor/ärenden kopplade till elektronik och/eller mekanik och att du även är van vid att ha kontakt med myndigheter. Intressanta branscherfarenheter är medicinteknik, bilindustri, läkemedel och livsmedel.

Dina ledaregenskaper, din problemlösningsförmåga och sociala kompetens hjälper dig och gruppen när svårigheter uppstår. Som person är du analytisk, strukturerad, resultatinriktad och kommunikativ. Du har ett stort driv och brinner för att såväl motivera andra människor att arbeta mot ett gemensamt mål som att själv vara en utförande del av gruppen. Du har förmågan att se till kundens bästa samtidigt som företagets intresse uppfylls.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i Microsoft Office.

Kontaktperson för detta jobb
Du är välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV på Experis.se. Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult, Pierre Bellin, på telefonnummer 040-660 63 03. Vi arbetar med löpande kandidaturval och ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pierre Bellin 040-660 63 03

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1988109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: