Teamledare Kundservicecenter

NKT (Sweden) AB / Chefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NKT (Sweden) AB i Falun

Som vår nya Teamledare med placering i Falun är du en del av vår kundserviceorganisation i Norra Europa. Vi söker en person med passion för leda, utveckla och förbättra och som har kunden och våra medarbetare i fokus!

Tjänsten
Som Teamledare ansvarar du för att operativt arbetsleda kundserviceteamet som består av fem personer. Teamet arbetar direkt med våra kunder och vår kundsupport. Du kommer att leda, följa upp och prioritera det dagliga arbetet och har ansvar för att följa upp och rapportera resultat både på grupp och individnivå. Du håller även i operativa möten samt kommunicerar relevant information.

En viss del av din arbetstid arbetar du själv med kundhantering som innebär orderregistrering, orderhantering och uppföljning av leveranser till kund. Vi har ett nära samarbete med vår säljorganisation, planeringsorganisation och skeppningsavdelning där du är spindeln i nätet för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse.

Du får även möjlighet att arbeta med ständiga förbättringar genom till exempel projektdeltagande i syfte att förbättra kundupplevelsen ytterligare.
Vi erbjuder dig en dynamisk internationell miljö där vi behöver dig för att stärka bidra till utveckling inom kundservice. Du för möjlighet att jobba brett inom NKT, både lokalt och globalt samt externt.

Vem är du?
Vi tror att du har 5-10 års erfarenhet av kundservice, gärna i en ledande roll. Du har troligtvis erfarenhet av logistik, ekonomi eller försäljning samt erfarenhet av att jobba i hela kedjan från inköp till utleverans och har god erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem.
Erfarenhet av att arbeta i SAP ser vi som meriterande liksom att ha arbetat i en tillverkande industri. Du har goda kunskaper i Excel och i Officepaketet.
Flytande engelska samt svenska i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Som person är du en kommunikativ lagspelare med förmåga att skapa driv och engagemang. Du har en utpräglad serviceförmåga och trivs med utmaningar och ser möjligheter istället för problem. Du gillar när det händer mycket och är flexibel samtidigt som du är duktig på att skapa trygghet och struktur.

Kontakt, information och ansökan
Ansök med CV och personligt brev, med fördel både på engelska och svenska.
Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Fischer, Head of Commersial Support Center, Northern Europé +45 2075 76 56 eller
Linda Andersson, Director Commersial Support Applications, +46 (0)725 78 60 30

Ansök så snart som möjligt då vi haterar ansökningar löpande. Ansökan senast den 31 januari 2020.

Fackliga representanter
Christian Andersson, Sveriges Ingenjörer, +46 (0)76 842 83 84
Per Skalin, Ledarna, +46 (0)76 100 52 18
Kennet Jansson Eklund, Unionen, +46 (0)76 105 08 17

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2020-01-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
NKT (Sweden) AB
Källviksvägen 18
79152 Falun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NKT (Sweden) AB (org.nr 556838-7004)
Källviksvägen 18 (visa karta)
791 52  FALUN

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Nkt Sweden AB

Jobbnummer
5045098

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NKT (Sweden) AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NKT (Sweden) AB: